Dziewczyna i jej trzech kolegów – młodzi, weseli – podchodzą do samochodu. Zanim wszyscy do niego wsiądą, żegnają się ze sobą podejrzanie długo. W końcu mogą się już nigdy więcej nie zobaczyć.
To historia z kampanii prowadzonej w grudniu 2009 r. opowiedziana w spocie przygotowanym przez agencję DLV/BBDO z Mediolanu. Jej inicjator, AIVIS – Associazione Italiana Vittime Infortuni della Strada, skierował do młodych ludzi jednoznaczny komunikat: "Z pijanym kierowcą każda podróż może być ostatnią. Pomyśl. Albo pijesz albo prowadzisz". W filmie nie ma drastycznych zdjęć z wypadków samochodowych, ani dźwięku trzaskających szyb. Jest spokojnie i nieco nostalgicznie, brak jest muzyki, słychać tylko dźwięk silnika.
Zasadność podjęcia tego problemu w medialnej kampanii uzasadniają wyniki badania przeprowadzonego w 2008r., w 8 krajach Unii Europejskiej, w tym we Włoszech, na grupie młodych kierowców w wieku 18-25 lat. Wyniki wskazują, że 16% Włochów siada za kierownicę po wypiciu 1 lub 2 drinków, a 10% po spożyciu podczas wieczornego wyjścia ponad 2 drinków. Natomiast średni dystans, jaki mają do pokonania pijani kierowcy w drodze do domu to od 37 do 46 km. Ponadto, jak podaje Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu, wypadki z udziałem młodych kierowców (16-24 lata) stanowią we Włoszech 18,3% wszystkich wypadków śmiertelnych.
K. Kukuła
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.01.2025
Seniorzy, którzy nie istnieją
-
17.01.2025
Świat się nie zawali
-
15.01.2025
Nie do zastąpienia
-
14.01.2025
Między bajki włożyć
-
13.01.2025
Literówka
-
10.01.2025
Gnicie mózgu