logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Na wojnę tak, poza tym – nie
20.09.2023
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Stany Zjednoczone, Edukacja, Kultura i sztuka, Obronność i bezpieczeństwo, Prawa człowieka, Równouprawnienie i tolerancja

Na wojnę tak, poza tym – nie



Historia Stanów Zjednoczonych naznaczona jest niesprawiedliwością i nietolerancją, jednak niewiele wydarzeń ujawnia je tak drastycznie, jak pobór do wojska podczas II wojny światowej. Armia amerykańska witała wówczas z otwartymi ramionami kobiety, czarnoskórych, osoby LGBT+ oraz członków ludów rdzennych. I skwapliwie korzystała z ich odwagi, umiejętności i poświęcenia. Sytuacja zmieniała się drastycznie w momencie, gdy zasłużeni dla obronności kraju wracali do ojczyzny. Wówczas ponownie musieli się zderzać z dyskryminacją i walczyć o swoje prawa.

Service and Sacrifice to kampania promująca wystawę pod tym samym tytułem, zorganizowaną przez The JFK Presidential Library and Museum. Projekt stanowi ciekawe połączenie przekazu o charakterze patriotycznym (kolorystyka nawiązująca do flagi amerykańskiej) z równoczesną edukacją o wstydliwych aspektach historii własnego kraju (dyskryminowani żołnierze i żołnierki wysunięci na pierwszy plan). Jedno nie wyklucza drugiego, przeciwnie – zostało połączone w spójny komunikat, zarówno pod względem wizualnym jak i tekstowym.

Wystawa została otwarta 4 lipca 2023 roku, w Święto Niepodległości, i potrwa do 10 marca 2024 roku.

outdoor LGBT edukacja prawa człowieka Stany Zjednoczone kultura kobiety historia Równouprawnienie i tolerancja wystawa obronność i bezpieczeństwo digital czarnoskórzy osoby czarnoskóre patriotyzm Native Americans Pierwsi Amerykanie ludy rdzenne


Nazwa kampanii:
Service & Sacrifice
Czas:
2023.7.4 - 2024.3.10
Nadawca:
The JFK Presidential Library and Museum
Media:
digital, outdoor
Wykonawca:
Troup, Chicago, USA





17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 17.12.2025Kampanie

    Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej

  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 12.12.2025Kampanie

    Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego

  • 11.12.2025Kampanie

    Zabawki z czasem się nudzą

  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 03.12.2025Kampanie

    Edukacja Obywatelska w praktyce

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek