Charakterystyczny dźwięk świątecznych dzwonków, kula śnieżna i postać św. Mikołaja posłużyły do zwrócenia uwagi na chorobę Parkinsona w kanadyjskiej kampanii „Christmas”.
Miły dla ucha dźwięk jest w kampanii sygnałem ostrzegawczym przed chorobą; ma wyostrzyć czujność odbiorców na jej objawy. Twórcy kampanii stawiają proste pytanie „Czy znasz prawdziwe objawy choroby Parkinsona?”. Tym powszechnie rozpoznawanym i identyfikowanym z chorobą objawem jest drżenie rąk, do którego symbolicznie odwołuje się film reklamowy. Nie jest to jedyna oznaka choroby. Kampania nawołuje, by „obalić mity” i pogłębić swoją wiedzę o chorobie dotykającej ponad 100 tys. Kanadyjczyków. Spot odsyła na stronę inicjatora kampanii www.sprq.ca, gdzie można znaleźć wiele informacji nt. samej choroby, ale też prowadzonych badań klinicznych i przydatne linki do stron www innych organizacji.
Kampanię z grudnia 2009 r. przygotowała agencja Allard Johnson Communications na zlecenie organizacji Parkinson Society Quebec Region. Organizacja jest częścią kanadyjskiego ruchu Parkinson Society Canada, a jednocześnie jest organizacją parasolową, zrzeszającą regionalne biura działające w prowincji Quebec.
K. Kukuła
zobacz także
-
15.10.2025slider
NFZ zachęca do zdrowego stylu życia… piosenką
-
13.10.2025Kampanie
Szwecja na receptę
-
10.10.2025slider
Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym
-
28.09.2025Kreacje / printy
Jeśli znasz ten album
-
26.09.2025Kampanie
Razem przy planszy – razem w emocjach!
-
08.09.2025Kampanie
To, czego nie ma w plecaku, boli
