logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > Na początek – drżąca ręka
10.12.2009
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Na początek – drżąca ręka



Charakterystyczny dźwięk świątecznych dzwonków, kula śnieżna i postać św. Mikołaja posłużyły do zwrócenia uwagi na chorobę Parkinsona w kanadyjskiej kampanii „Christmas”.

Miły dla ucha dźwięk jest w kampanii sygnałem ostrzegawczym przed chorobą; ma wyostrzyć czujność odbiorców na jej objawy. Twórcy kampanii stawiają proste pytanie „Czy znasz prawdziwe objawy choroby Parkinsona?”. Tym powszechnie rozpoznawanym i identyfikowanym z chorobą objawem jest drżenie rąk, do którego symbolicznie odwołuje się film reklamowy. Nie jest to jedyna oznaka choroby. Kampania nawołuje, by „obalić mity” i pogłębić swoją wiedzę o chorobie dotykającej ponad 100 tys. Kanadyjczyków. Spot odsyła na stronę inicjatora kampanii www.sprq.ca, gdzie można znaleźć wiele informacji nt. samej choroby, ale też prowadzonych badań klinicznych i przydatne linki do stron www innych organizacji.

Kampanię z grudnia 2009 r. przygotowała agencja Allard Johnson Communications na zlecenie organizacji Parkinson Society Quebec Region. Organizacja jest częścią kanadyjskiego ruchu Parkinson Society Canada, a jednocześnie jest organizacją parasolową, zrzeszającą regionalne biura działające w prowincji Quebec.
K. Kukuła








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 15.10.2025slider

    NFZ zachęca do zdrowego stylu życia… piosenką

  • 13.10.2025Kampanie

    Szwecja na receptę

  • 10.10.2025slider

    Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym

  • 28.09.2025Kreacje / printy

    Jeśli znasz ten album

  • 26.09.2025Kampanie

    Razem przy planszy – razem w emocjach!

  • 08.09.2025Kampanie

    To, czego nie ma w plecaku, boli

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek