Charakterystyczny dźwięk świątecznych dzwonków, kula śnieżna i postać św. Mikołaja posłużyły do zwrócenia uwagi na chorobę Parkinsona w kanadyjskiej kampanii „Christmas”.
Miły dla ucha dźwięk jest w kampanii sygnałem ostrzegawczym przed chorobą; ma wyostrzyć czujność odbiorców na jej objawy. Twórcy kampanii stawiają proste pytanie „Czy znasz prawdziwe objawy choroby Parkinsona?”. Tym powszechnie rozpoznawanym i identyfikowanym z chorobą objawem jest drżenie rąk, do którego symbolicznie odwołuje się film reklamowy. Nie jest to jedyna oznaka choroby. Kampania nawołuje, by „obalić mity” i pogłębić swoją wiedzę o chorobie dotykającej ponad 100 tys. Kanadyjczyków. Spot odsyła na stronę inicjatora kampanii www.sprq.ca, gdzie można znaleźć wiele informacji nt. samej choroby, ale też prowadzonych badań klinicznych i przydatne linki do stron www innych organizacji.
Kampanię z grudnia 2009 r. przygotowała agencja Allard Johnson Communications na zlecenie organizacji Parkinson Society Quebec Region. Organizacja jest częścią kanadyjskiego ruchu Parkinson Society Canada, a jednocześnie jest organizacją parasolową, zrzeszającą regionalne biura działające w prowincji Quebec.
K. Kukuła
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
10.01.2023
Palisz czy nie palisz
-
10.01.2023
Dogoterapia – moc merdającego ogona pomogła prawie 13 500 osobom