logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Kanada, Bezpieczeństwo ruchu drogowego
   ──────  06.09.2010

Mostem linowym z autobusu na chodnik



Chybotliwym mostem linowym z autobusu na chodnik, próbując utrzymać równowagę, przedostają się dzieci. Agencja Calder Bateman z Kanady w kampanii billboardowej dla rządowego Office of Traffic Safety (Biuro Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego), działającego na terenie prowincji Alberta porównała przejście dla pieszych do przeprawy przez przepaść. Przesłanie kampanii uwydatnia jej hasło: "It shouldn’t be this dangerous. Stop for flashing red lights" ("To nie powinno być aż tak niebezpieczne. Zatrzymaj się na migającym czerwonym świetle").

Kampania „Back to School” ("Powrót do szkoły") została przeprowadzona we wrześniu ubiegłego roku, kiedy to w związku z powrotem uczniów do szkół odnotowuje się większą ilość kolizji drogowych. W prowincji Alberta urazy powstałe podczas wypadków drogowych są jedną z głównych przyczyn śmierci lub hospitalizacji dzieci poniżej 14 roku życia. W dużej mierze jest to spowodowane tym, że dziecięcy zmysł orientacji na drodze znacznie różni się zmysłu dorosłych.

Najmłodsi mają tendencję do zapominania lub lekceważenia podstawowych zasad ruchu drogowego i nie potrafią precyzyjnie określić zarówno prędkości, jak i drogi hamowania pojazdów. Dlatego ciężar odpowiedzialności za bezpieczeństwo dzieci na drodze spada na barki kierowców, którzy powinni zachować wzmożoną ostrożność w pobliżu szkół i przedszkoli, ograniczyć prędkość jazdy i przestrzegać wszystkich zasad ruchu drogowego. Ponadto osoby kierujące pojazdem mają bezwzględny obowiązek zatrzymania się, gdy tylko zauważą autobus szkolny z migającym czerwonym światłem.

Centralnym elementem billboardu uczyniono autobus szkolny, który ma w sposób jednoznaczny skierować skojarzenia kierowców na jego pasażerów. Wydaje się jednak, że umieszczenie budynku szkolnego po drugiej stronie przepaści, mogłoby jeszcze bardziej wzmocnić przekaz kampanii i skuteczniej zwrócić uwagę dorosłych na bezpieczeństwo dróg w pobliżu szkół i przedszkoli. Oprócz billboardów, akcja wykorzystywała plakaty i spot radiowy.
D. Wilk


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Back to School
Czas:
2010.9.1 - 2010.9.15
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Kraje:
Kanada
Nadawca:
Office of Traffic Safety (Biuro Bezpieczeństwa Drogowego), Government of Alberta
Media:
Outdoor, plakaty, radio
Wykonawca:
Calder Bateman
Adresaci:
Kierowcy
Hasło kampani:
It shouldn't be this dangerous. Stop for flashing red lights (To nie powinno być aż tak niebezpieczne. Zatrzymaj się na migającym czerwonym świetle)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek