We wrześniu br. Greenpeace z Hong Kongu oraz tamtejszy oddział agencji Leo Burnett zorganizowały kampanię pod hasłem „Not all traditions deserve to be preserved. Put an end to whaling in Japan.” mającą za zadanie skłonić społeczeństwo japońskie i jej decydentów do zaprzestania polowań na wieloryby. Reklamy prasowe oraz plakaty przedstawiają wytatuowanych w stylu japońskim mężczyzn (yakuza – dziś już coraz częściej ten styl kojarzony jest ze światem przestępczym, nadal jednak jest charakterystyczny dla tego kraju). Tradycja tatuażu i polowania na wieloryby to dwa elementy kultury japońskiej, z których jeden można podziwiać, a drugiemu – jak przekonują organizatorzy – trzeba położyć kres.
Oficjalnie Japonia pod presją międzynarodową zrezygnowała z masowych polowań na wieloryby w 1986 r., ale już w rok potem przystąpiła do odłowów „w celach naukowych”. Mięso największych morskich ssaków trafia na stoły bądź do przerobu na karmę dla zwierząt domowych. Japończycy twierdzą, że wielorybnictwo należy do „kulturowej tradycji” kraju.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem
-
30.10.2024
Reklama dla pszczół
-
29.10.2024
Co ma większą wartość?