Moda na czytanie w kampaniach społecznych
Nie czytasz, nie idę z tobą do łóżka – to hasło promocyjne, które okazało się na tyle nośne, że weszło do języka potocznego. Ale promocję czytelnictwa można uprawiać w niekoniecznie dwuznaczny sposób. Oto dwa przykłady kampanii społecznych na poważnie wspierających modę na czytanie.
Jako neurolog przepisuję wszystkim – od lat zero do stu – czytanie co najmniej przez godzinę dziennie, a rodzicom czytanie z dzieckiem już od pierwszych dni życia – mówi Ałbena Grabowska, pisarka, a zarazem lekarz neurolog i epileptolog – Książki mają zbawienny wpływ na nasz mózg. Pod wpływem historii w nich zawartych, uruchamiają się nowe połączenia nerwowe, wydziela się więcej serotoniny, poprawia nastrój i koncentracja uwagi. Rozwija się także intelekt oraz inteligencja emocjonalna. Recepta na czytanie to recepta na sukces w każdej dziedzinie. Czytajmy dziecku i z dzieckiem od pierwszych dni życia.
Propagowaniem idei codziennego, głośnego czytania dzieciom zajmuje się Fundacja Powszechnego Czytania. W ramach prowadzonej przez nią kampanii odbędzie się akcja „Książka na receptę. Recepta na sukces”, połączona z wizytą prof. Barrego Zuckermana. Prof. Barry Zuckerman to legendarny pediatra i jeden z fundatorów fundacji Reach Out and Read, prowadzącej od 1989 roku narodowy program promocji wczesnego czytania dzieciom w USA. W 2007 roku został wybrany w prestiżowym plebiscycie najlepszych amerykańskich lekarzy jako najlepszy spośród nich.
Dwa spotkania z profesorem odbędą się jutro w Krakowie:
- 20 września 2019 (piątek) między 9:00 a 10.45 prof. Barry Zuckerman będzie obecny w Centrum Kongresowym ICE Kraków na XVIII Krakowskiej Jesieni Pediatrycznej. Wygłosi tam wykład inauguracyjny pt. „Książka na receptę, recepta na sukces. O tym, jak pediatrzy mogą budować lepsze społeczeństwo”.
- Tego samego dnia, między 12:30 a 14:00 profesor odwiedzi Wojewódzki Specjalistyczny Szpital Dziecięcy im. św. Ludwika w Krakowie, gdzie spotka się z lekarzami i białym personelem placówki.
Więcej informacji o wydarzeniu można znaleźć na stronach: https://fpc.org.pl/ i www.ksiazkanarecepte.pl
Kampanię Fundacji Powszechnego Czytania wspiera pro bono agencja strategicznej komunikacji zintegrowanej LoveBrands Relations. Bardzo zaimponował nam odważny, z pozoru szalony pomysł Fundacji, by w Polsce wzorem krajów anglosaskich przekonywać lekarzy, położnych i pielęgniarki do przepisywania głośnej lektury książek jako profilaktyki rozwojowej u dzieci – podkreśla Dorota Bieniek-Kaska, prezeska zarządu LoveBrands Relations – Jako agencja od prawie pięciu lat przeprowadziliśmy i prowadzimy wiele programów edukacyjno-społecznych, w różnych obszarach terapeutycznych z branży farmaceutycznej. Wierzymy, że nasze doświadczanie oraz umiejętności wspomogą Fundację w znalezieniu sojuszników i fundatorów dla tego szczytnego celu.
Czytelnictwo wspiera również Biedronka. Milion złotych – tyle sieć dyskontów spożywczych przeznaczyła łącznie przez pięć edycji na nagrody w konkursie na książkę dla dzieci „Piórko”. Laureatką tegorocznej edycji w kategorii Ilustracje jest 26-letnia warszawianka Julia Hanke. Za zwycięstwo otrzymała 100 tys. zł, a książka z jej grafikami w listopadzie trafi do sklepów sieci w całym kraju. Prace pani Julii ujęły jurorów nie tylko tym, że są lekkie i radosne, ale także artystycznym kunsztem. To starannie przemyślane, bardzo pomysłowe grafiki. Wierzymy, że mali czytelnicy opowieści „O królewiczu, który się odważył” będą nimi zafascynowani, a książka dzięki nim nabierze dodatkowego uroku – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, która w jury reprezentuje organizatora „Piórka”, czyli sieć Biedronka.
W 2015 roku sieć Biedronka zorganizowała konkurs na książkę dla dzieci w wieku 4-10 lat. Od tego czasu na każdą kolejną edycję napływa coraz więcej zgłoszeń. Tylko w tym roku w drugim etapu konkursu zarejestrowało się ponad sześć tysięcy osób. Jurorzy ostatecznie ocenili 1159 prac, które były zgodne z regulaminem konkursu. Wpływ na czytelnictwo? Niebagatelny, bo książki wydane w ramach wszystkich dotychczasowych edycji Piórka trafiły do ponad 150 tys. młodych odbiorców.
Więcej informacji o konkursie znajduje się na stronie: www.piorko.biedronka.pl.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie