W styczniu na rynku amerykańskim firma Levi’s przedstawiła kolekcję dżinsów Water Less™ produkowaną przy zużyciu mniejszej ilości wody podczas procesu wykończeniowego. – Jesteśmy dumni z naszej innowacyjnej technologii, dzięki której produkując nasze ubrania zużywany o wiele mniej wody”, mówi Robert Hanson, Prezes Levi’s – Ale wiemy także, że największy wpływ na środowisko ma świadomość oraz postawa samych konsumentów. Najważniejsze jest, abyśmy wszyscy wspólnie na co dzień dbali o zmniejszenie globalnego zużycia wody – a jej nadmiar dostarczali tym, którzy najbardziej jej potrzebują.
Z okazji Światowego Dnia Wody Levi’s proponuje swoim klientom aplikację “WaterTank”, która ma zachęcić ich do zmiany swoich przyzwyczajeń związanych z zużyciem wody, a tym samym do oszczędzania jej oraz do wspierania społeczności najbardziej potrzebujących. Każdy ukończony etap gry „odblokowuje” wodę ze specjalnego zbiornika WaterTank, a tym samym powoduje, że Levi’s wspiera finansowo organizację Water.org.
Levi’s przekaże Water.org 250.000 dolarów na realizację programów zrównoważonego zużycia wody, które zapewnią co najmniej 200 milionów litrów tego surowca społecznościom borykającym się z brakiem dostępu do wody pitnej. Levi’s ma nadzieję, że dzięki tego typu inicjatywom konsumenci odkryją, że problem nie jest to tak odległy i że każdy z nas ma wpływ na stan zasobów wodnych na świecie.
Water.org, organizacja non-profit, współfinansowana przez Matt’a Damon’a i Gary’ego White’a, jest pionierem w dostarczaniu wody oraz zrównoważonych rozwiązań sanitarnych dla najbardziej potrzebujących społeczeństw na całym świecie.
Jesienią ubiegłego roku, Levi’s wystartował z kampanią „Care Tag for Our Planet „, w ramach której marka na wszywkach dołączonych do ubrań umieściła instrukcje jak konsumenci mogą wpływać na stan środowiska: rzadziej piorąc swoje ubrania, piorąc je w zimnej wodzie, susząc na tzw. sznurku, a nie w elektrycznych suszarkach czy oddając niepotrzebne nam już rzeczy do oddziałów PCK.
zobacz także
-
09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile
-
01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
„Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska
-
25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka
-
17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
InPost ratuje życie


