Wypięta kobieca pupa na lewo, wypięta męska pupa na prawo. Czyż nie robi się ciekawiej w mieście? Oj tak. Tym bardziej, że właścicielami pup są osoby sprzątające odchody po swoich pupilach.
Agencja McCann Erickson promowała w sierpniu w Belgradzie – na zamówienie miasta – akcję „For beautiful city” („Dla pięknego miasta”), zachęcając mieszkańców do usuwania nieczystości pozostawianych przez ich zwierzęta: „Clean after your dog” („Sprzątaj po swoim psie”).
Wiele organizacji we współpracy z władzami miast próbuje walczyć z tym brudnym problemem. Osiągną sukces… jeśli właściciele czworonogów się na nich nie wypną.
A. Stachowska
————————————————————————
KOMENTARZ PROJEKTANTKI GRAFIKI UŻYTKOWEJ
Zabawny koncept przedstawiony w serii plakatów.
Głównym środkiem wyrazu jest tu fotografia. Myśl przewodnia to wypięte pośladki sprzątającego właściciela psa – dominuje w kompozycji i jest w niej najważniejszy, co może budzić wątpliwości interpretacyjne. W tle widać różnorodny pejzaż miejski. Kolorystyka jest stonowana. W prawym górnym rogu umieszczono napis wyrażający cel kampanii, który stanowi dopisek do zdjęcia. Typografia złożona z różnych krojów pisma daje wrażenie przypadkowości. Na dole umieszczono przesłanie kampanii napisane jednoelementowym krojem pisma.
Ciekawe jest nietypowe poczucie humoru w tym temacie. Ale czy komunikat jest czytelny dla adresata?
Żaneta Strawiak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
27.05.2022
Zasłonka w zebrę
-
25.05.2022
Bezprawne prawa
-
25.05.2022
Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse
-
24.05.2022
Głos w obronie zwierząt
-
23.05.2022
Telefon prawdziwego zaufania
-
19.05.2022
Z punktu widzenia psa przewodnika