W Niemczech 56 tysięcy osób jest zakażonych wirusem HIV, a co roku rejestruje się 2 tysiące nowych infekcji. W ostatnich latach liczba nowych zakażeń HIV w tym kraju znacząco wzrosła.
Wiedza Niemców o HIV jest przerażająco niska, jak przekonują członkowie Fundacji Michael Stich Stiftung, a edukacja dzieci i młodzieży o HIV i AIDS jest niewystarczające. Z tego powodu organizacja, znana z kontrowersyjnych kampanii społecznych, postawiła sobie za zadanie, oprócz niesienia bezpośredniej pomocy zakażonym i chorym, edukować społeczeństwo i promować profilaktykę. W czerwcu br. prowadziła, we współpracy z agencją kempertrautmann, kampanię „Wissen schützt” (Wiedza chroni), której nośnikami stały się 3 rodzaje reklam drukowanych i spot telewzyjny.
Plakat z pomnikiem informuje, że „Niechroniona miłość zatrzymuje na wieczność. Kto się zakazi HIV, ten umrze. Zatrzymaj wirusa. Używaj prezerwatyw.” Scena w kostnicy: „Pierwsza miłość może być ostatnią. Kto się zakazi HIV, ten umrze. Zatrzymaj wirusa. Zrób test.” Zdjęcie pary otoczonej świecami alarmuje „Uważaj, aby twoje historie łóżkowe miały happy end. Kto się zakazi HIV, ten umrze. Zatrzymaj wirusa. Dowiaduj się.”
Reklama telewizyjna pytała co naprawdę chroni – styl, przyjemność, talent, sport? Tylko wiedza chroni – przed HIV.
K. Figurska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem