Od wielkiego wybuchu, przez narodziny życia na ziemi, erę dinozaurów, powstanie człowieka oraz wojny pierwszych cywilizacji, aż do chwili obecnej – w taką podróż w czasie zabrał widzów spot przygotowany dla Narodowego Instytutu Prewencji i Edukacji Zdrowotnej (INPES). Uzmysławiał on odbiorcom, jak wiele niepojętych i wydawałoby się prawie niemożliwych zbiegów okoliczności musiało się zdarzyć, aby świat mógł istnieć w obecnej formie.
Dopiero słowa pojawiające się w ostatnich sekundach spotu "You’re incredibly lucky, but it may not last" ("Jesteś niesamowitym szczęściarzem, ale to się może skończyć") towarzyszące obrazowi palącego mężczyzny, odkrywają przed odbiorcą cel przekazu – wywołanie refleksji, by nałogiem palenia nie zmarnować sobie życia.
Hasło kampanii ostrzega: "One smoker out of two dies from the disease caused by tobacco. Give up smoking, call 39 89" ("Jeden na dwóch palaczy umiera na choroby spowodowane przez tytoń. Rzuć palenie, zadzwoń 39 89").
Wyrazista muzyka i dynamiczne obrazy oraz skłaniające do refleksji hasła kampanii, stanowią nowość w przekazach nakłaniających do zerwania z nałogiem nikotynowym. Nie było straszenia, nie było statystyk zgonów ani przeżartych nałogiem płuc. Przeciwnie, zamiast śmierci w kampanii przedstawiono życie.
Kampania przygotowana pod koniec 2009 roku przez agencję DDB Paris otrzymała nagrodę w konkursie Clio Awards 2010, w kategorii "Public Service".
A. Szarek
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
12.01.2023
Plastikowe łożyska