Przed wejściem do metra domowa wycieraczka wita pasażerów i zobowiązuje ich do dbania o czystość na stacjach. Z inicjatywy Zarządu Transportu Paryskiego jesienią 2008 roku powstała kampania "Bienvenue" ("(Miłe) powitanie") uczulająca obywateli na dbanie o czystość i porządek w metrze.
W ramach kampanii powstał m.in. plakat zwracający uwagę podróżnych na kwestie czystości, wiersze dotyczące porządku, które można przeczytać w pociągach, na stacjach udostępniono również około 150 punktów, w których można porozmawiać o kampanii i zgłosić swoje uwagi. Poza tym powstała seria plakatów przybliżających działalność 4 przedsiębiorstw sprzątających w paryskim metrze oraz strona internetowa, na której można zgłaszać swoje pomysły na podniesienie standardów czystości w komunikacji miejskiej.
Kampania przypominała o konieczności wykonywania drobnych gestów, które zapewniają czystość w środkach komunikacji, a poza tym prezentowała ogrom środków wykorzystywanych przez RATP w celu utrzymania względnego porządku i czystości na stacjach i w pociągach. Przede wszystkim jednak podkreślała wspólną odpowiedzialność za jakość otoczenia.
W tekście umieszczonym na reklamach Zarząd Transportu przekonywał, że pracuje każdego dnia, żeby każdego ranka zapewnić wszystkim czystą infrastrukturę i czuwa nad czystością podczas całego czasu działania metra. Przypominał pasażerom o dostępności śmietników na stacjach i gotowości pracowników RATP do pomocy i przyjęcia informacji o zanieczyszczeniach.
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
23.10.2024
Oni wygrali ElektroEkologiczny Hackathon
-
18.10.2024
Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina
-
17.10.2024
Pozornie niewidoczne
-
16.10.2024
Prawa człowieka nie są na sprzedaż
-
15.10.2024
Tam wasze miejsce!
-
14.10.2024
Nie pozwól na przerwę w podróży