Życie w XXI wieku – czasach Photoshopa, mocnego makijażu oraz operacji plastycznych wymaga redefinicji tego, czym jest piękno. Czy pod tym pojęciem można rozumieć jedynie szczupłe, wychudzone modelki, o idealnych rysach i jedwabistej skórze? Czy piękno musi być tak dosłowne, płaskie i oddalone od natury?
The 4-th trimester bodies project to inicjatywa, której ostatecznym celem jest pokazanie piękna w zmianach, jakie zachodzą w ciele ciężarnej kobiety. Bohaterki odbiorcy poznają za pośrednictwem obiektywu fotografki i matki trójki dzieci – Ashlee Wells Jackson. Nie od dziś wiadomo, że wiele kobiet bardzo źle znosi okres przemian „stanu błogosławionego”, ale najwięcej trudności przynosi im zaakceptowanie zmian po urodzeniu dziecka: tylko części kobiet udaje się odzyskać po porodzie dawną sylwetkę i elastyczną skórę. Ashlee Wells w filmie promocyjnym opowiada o własnych przeżyciach wyznając, że trudno było zaakceptować jej blizny, rozstępy i inne pamiątki po okresie ciąży. Wspomniany projekt ma pokazać, że wszystkie te zmiany są w istocie wyjątkowe i z tego powodu piękne. Organizatorka chce w ten sposób pomóc kobietom w procesie dochodzenia do akceptacji swojego ciała oraz pokochania go na nowo.
Akcja jest skierowana do pań na różnych etapach życia, zarówno tych zaraz po ciąży, jak i tych posiadających kilkuletnie dzieci. Kobiety są fotografowane jedynie w bieliźnie, a powstałe zdjęcia nigdy nie są obrabiane komputerowo. Fotografie rzadko kiedy przedstawiają frontalnie twarze kobiet, w centrum zdjęcia znajduje się bowiem ciało matki, do którego z czułością przytulają się jej pociechy.
Sposób przyjmowania uczestniczek projektu odbywa się poprzez spotkania w dużych miastach. Na zakończenie akcji planowane jest powstanie portalu społecznościowego oraz galerii. Zdjęcia matek wraz z opisem ich historii i przeżyć ukażą się również w papierowej publikacji.
Partnerami akcji są m.in. takie firmy jak: MommyCon, Lillebaby, Fundrazr.
Małgorzata Osowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
26.09.2024
Jak oswoić prądożerców?
-
11.09.2024
#TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii
-
23.07.2024
Nie wszystko co „eco” jest eco
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
26.05.2024
Co za różnica? Ty
-
25.05.2024
Ikea zmienia narrację