logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Akcje
   ──────  09.11.2013

Matematyka na murach



Uliczne graffiti jest bliższe nauce, niż się wydaje. Murale w postaci wykresów nastrojów, zmian klimatu, czy też liczby Pi zagościły na brooklyńskich murach i budynkach. Wbrew pozorom uliczne malunki nie pełnią jedynie funkcji estetycznej.

Murale są elementem projektu, mającego na celu wykorzystanie matematyki do połączenia uczniów brooklyńskiej szkoły Green School z ich społecznością poprzez malowanie wielkoformatowych zewnętrznych murali na ścianach i budynkach ulokowanych w dzielnicy.

Pomysłodawcy akcji, artystka Ellie Balk i nauczyciel matematyki Nathan Affield, współpracują z sobą od czterech lat. Przez ten czas nieustannie pracowali (i nadal pracują) z uczniami brooklyńskiego liceum nad projektami wizualizacji danych matematycznych. Inicjatorzy widząc większość ścian dzielnicy pokrytych przypadkowymi napisami i graffiti, uważali, że istnieje ogromne zapotrzebowanie na sztukę publiczną. Projekt pozwolił uczniom na podjęcie działań w upiększaniu ich sąsiedztwa oraz bezpośredniego i pozytywnego inwestowania w ich społeczności.

Zgodnie z jednym z założeń, nauka matematyki w wizualny sposób pomaga uczniom zrozumieć skomplikowane pojęcia. Poprzez proces tworzenia murali owych wizualizacji, studenci mają kontakt z praktycznym zastosowaniem matematyki. Drugim założeniem jest zaangażowanie każdego ucznia brooklyńskiego liceum. Ostatnie przedsięwzięcie polegało na renderowaniu liczby Pi. Ellie Balk współpracowała wtedy z 4 nauczycielami i z 400 uczniami z 16 klas od 9 do 12. Prace odbywały się 1-2 razy w tygodniu przez około dwa miesiące, zwykle w godzinach szkolnych.

Praca publicznej artystki – Balk, skupia się na odkrywaniu i interpretacji związków między ludźmi i kulturą poprzez interaktywną, uczestniczącą sztukę wizualną. Współpracując z nauczycielem matematyki i uczniami Green School, stworzono projekt budujący trwałe relacje i pomagający uczniom realizować ich mocne strony i zalety. Dodatkowo nauczanie w wizualny sposób pomaga uczniom zrozumieć nawet najbardziej skomplikowane pojęcia.

Warto tutaj zaznaczyć, że Green School jest postępowym, niewielkim liceum, gdzie ceni się małe klasy i praktyczną naukę. Jest to nie tylko szkoła skupiona na aktywizmie i przedsiębiorczości, ale także miejsce, gdzie się odkrywa społeczną sprawiedliwość poprzez praktyczne projekty i programy nauczania. Zgodnie z wizją szkoły, każdy człowiek ma prawo do życia w bezpiecznym i zdrowym środowisku, niezależnie od rasy, pochodzenia etnicznego i dochodów. Szkoła przygotowuje przyszłych studentów oraz uczy aktywnego obywatelstwa, tak, by każdy z absolwentów zmieniał swoje społeczności na lepsze i by dbał o środowisko.
Akcja nie tylko ułatwia i uatrakcyjnia licealistom naukę, ale dodatkowo upiększa Brooklyn i uświadamia tej części amerykańskiego społeczeństwa, że są częścią większego systemu, jakim jest natura, której część stanowi matematyka.

Co ważne, to nie koniec projektu. Działacze współpracują z organizacją Graham Avenue Business Improvement District. Posiadając dodatkowe fundusze, mogą przekształcić całą dzielnicę w ciekawy twór połączony z publiczną sztuką. Ellie Balk zaoferowała pomoc w rozpoczęciu tego programu poprzez skontaktowanie się z wieloma lokalnymi artystami z prośbą o stworzenie murali na wielu udostępnionych ścianach Graham Ave. Ponadto poza muralami, powstają pocztówki, torby, obudowy do telefonów oraz obrazy z matematycznymi wizualizacjami.

Projekt został częściowo sfinansowany z dotacji Programu Decentralizacji Stanu Nowy Jork Rady dotyczącej Sztuk administrowanych przez Brooklyńską Radę Sztuk (the Decentralization Program of the New York State Council on the Arts administered by Brooklyn Arts Council). Dodatkowe dofinansowanie umożliwi Ellie Balk i Nathanowi Affieldowi organizację matematycznej konferencji i podzielenie się ich pracą z szerszą rzeszą odbiorców, by uczyć i inspirować wychowawców, jak twórczo włączyć sztukę do ich programów nauczania matematyki.

Martyna Kasprzak

Nazwa projektu: Murals and math
Zasięg: Brooklyn, Nowy York
Autorzy: Artystka Ellie Balk i nauczyciel matematyki Nathan Affield
Data: 2009 –


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 08.04.2022

    „Pierwsza pomoc ludzkości” – kurs pierwszej pomocy, który uczy tolerancji


  • 23.03.2022

    #KręciNasRecykling – nowa akcja Oponeo.pl na rzecz środowiska naturalnego


  • 15.02.2022

    „Kochaj siebie. Dla zdrowia” – walentynkowa kampania społeczna


  • 03.02.2022

    Electrolux rusza z cyklem słuchowisk dla dzieci „Klimatyczne bajki”


  • 07.01.2022

    Pełnosprawni w miłości – kampania o tym, że wszyscy kochamy tak samo


  • 22.12.2021

    Zdejmij bombkę z choinki w geście solidarności z osobami w spektrum autyzmu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek