logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Marzenia bez domu
12.09.2016
Tematy: Akcje

Marzenia bez domu



Miss America, profesor, naukowiec, pisarz, policjantka, wojskowy, marynarz, pilot, górnik,  kucharz, klaun… Kim jednak w rzeczywistości są bohaterowie zdjęć Horii Manolache? Otóż temu rumuńskiemu fotografowi udało się przeniknąć do świata ludzi żyjących na ulicach San Francisco i zaprosić ich do udziału w swoim projekcie.

Kilkanaście bezdomnych osób opowiedziało mu swoją historię i stanęło przed jego obiektywem w stylizacjach odzwierciedlających ich ukryte marzenia. Jak bowiem przekonuje twórca: „Mój projekt jest o marzeniach ludzi, którzy zapomnieli marzyć, albo nie mogli marzyć”. W rezultacie powstała seria wyjątkowych zdjęć zatytułowanych „Książę i żebrak”, inspirowanych słynnym utworem Marka Twaina o tym samym tytule. Manolache, aby wzmocnić pożądany efekt dysonansu, na każdej fotografii umieścił po dwa portrety tej samej osoby w jej dwóch odsłonach, gdyż- jak pisze – zależało mu na tym, by przedstawić tych ludzi „takimi, jakimi są i takimi, jakimi chcieliby być”. 

Obecnie na stronie indiegogo.com prowadzona jest zbiórka pieniędzy na wydanie albumu ze zdjęciami z projektu. Dotychczas udało uzbierać się ponad 3200$. Jak deklaruje fotograf, dochód ze sprzedaży tych albumów chce w całości przeznaczyć na pomoc bezdomnym. 

Iga Lewandowska

 

Nazwa projektu: The Prince and the Pauper

Autor: Horia Manolache

Zasięg: San Francisco

Data: 08/2016








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 04.10.2025Kreacje / printy

    Miód z pól minowych

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek