logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Akcje
   ──────  12.09.2016

Marzenia bez domu



Miss America, profesor, naukowiec, pisarz, policjantka, wojskowy, marynarz, pilot, górnik,  kucharz, klaun… Kim jednak w rzeczywistości są bohaterowie zdjęć Horii Manolache? Otóż temu rumuńskiemu fotografowi udało się przeniknąć do świata ludzi żyjących na ulicach San Francisco i zaprosić ich do udziału w swoim projekcie.

Kilkanaście bezdomnych osób opowiedziało mu swoją historię i stanęło przed jego obiektywem w stylizacjach odzwierciedlających ich ukryte marzenia. Jak bowiem przekonuje twórca: „Mój projekt jest o marzeniach ludzi, którzy zapomnieli marzyć, albo nie mogli marzyć”. W rezultacie powstała seria wyjątkowych zdjęć zatytułowanych „Książę i żebrak”, inspirowanych słynnym utworem Marka Twaina o tym samym tytule. Manolache, aby wzmocnić pożądany efekt dysonansu, na każdej fotografii umieścił po dwa portrety tej samej osoby w jej dwóch odsłonach, gdyż- jak pisze – zależało mu na tym, by przedstawić tych ludzi „takimi, jakimi są i takimi, jakimi chcieliby być”. 

Obecnie na stronie indiegogo.com prowadzona jest zbiórka pieniędzy na wydanie albumu ze zdjęciami z projektu. Dotychczas udało uzbierać się ponad 3200$. Jak deklaruje fotograf, dochód ze sprzedaży tych albumów chce w całości przeznaczyć na pomoc bezdomnym. 

Iga Lewandowska

 

Nazwa projektu: The Prince and the Pauper

Autor: Horia Manolache

Zasięg: San Francisco

Data: 08/2016


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 08.04.2022

    „Pierwsza pomoc ludzkości” – kurs pierwszej pomocy, który uczy tolerancji


  • 23.03.2022

    #KręciNasRecykling – nowa akcja Oponeo.pl na rzecz środowiska naturalnego


  • 15.02.2022

    „Kochaj siebie. Dla zdrowia” – walentynkowa kampania społeczna


  • 03.02.2022

    Electrolux rusza z cyklem słuchowisk dla dzieci „Klimatyczne bajki”


  • 07.01.2022

    Pełnosprawni w miłości – kampania o tym, że wszyscy kochamy tak samo


  • 22.12.2021

    Zdejmij bombkę z choinki w geście solidarności z osobami w spektrum autyzmu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek