86% pracujących mam przynajmniej raz pojawiło się w pracy mimo choroby, a 28% nie bierze wolnego w czasie przeziębienia lub grypy z obawy, że wpłynie na ich karierę zawodową. Wyniki badań SW Research oraz IPSOS przeprowadzone w ramach kampanii społecznej „MAMY czas na zdrowie” pokazują, że Mamy wypełniają obowiązki zawodowe i domowe nawet mimo choroby.
Jedną z głównych przyczyn takiego stanu rzeczy jest strach przed utratą dodatkowych świadczeń finansowych, ponieważ dla co piątej, aktywnej zawodowo mamy stanowią one ponad 20% dochodu. Są to premie uzależnione od fizycznej obecności pracownika, z założenia mają motywować do pojawiania się w pracy, w rzeczywistości jednak mogą działać na szkodę, zwłaszcza jeśli chodzi o osoby opiekujące się innymi. W efekcie przeziębione mamy idą do pracy chore, zamiast zostać w domu i zregenerować się.
„MAMY czas na zdrowie” to kampania zainicjowana przez firmę Haleon, producenta leku Theraflu we współpracy z Fundacją Share the Care. Ma na celu rozpoczęcie dyskusji na temat presji finansowej, która wpływa na to, że mamy nie decydują się na odpoczynek w trakcie choroby. Twórcy akcji deklarują także chęć edukacji i w konsekwencji – doprowadzenie do zmiany podejścia. Pracodawcy powinny zacząć postrzegać zdrowie pracownika jako inwestycję przynoszącą długoterminowe korzyści, a nie koszt.
– Dodatkowe świadczenia finansowe powiązane z obecnością w pracy nie wspierają dbania o zdrowie pracowników oraz uderzają w tych, którzy mają obowiązki opiekuńcze – w tym samotne matki. W ramach drugiego etapu kampanii chcemy zaprosić zarówno pracodawców, jak i pracowników do wspólnej dyskusji nad rozwiązaniami, które są nie tylko efektywne biznesowo, ale również dbają o jakość zdrowia pracowników i są sprawiedliwie skonstruowane – mówi Karolina Andrian, prezeska i współzałożycielka Fundacji Share the Care działającej na rzecz równego podziału praw i obowiązków rodzicielskich w polskim społeczeństwie oraz tworzenia miejsc pracy przyjaznym opiekunom.
W ramach kampanii planowane są rozmowy ze środowiskiem biznesowym, mające na celu wypracowanie konkretnych rekomendacji dla firm. Na stronie kampanii www.mamyczasnazdrowie.pl dostępne są teksty i filmy edukacyjne, a także krótki test, w którym anonimowo można podzielić się swoimi doświadczeniami i zabrać głos w dyskusji.
oprac. Karolina Sendal
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
30.10.2024
Reklama dla pszczół
-
29.10.2024
Co ma większą wartość?
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS
-
25.10.2024
(Złe) spojrzenia
-
24.10.2024
O rzut beretem