logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Finlandia, Komunikacja w rodzinie, Pomoc społeczna
   ──────  14.03.2009

Mama na chwilę

Your browser does not support the video tag.


Błękitny wózek, z którego dochodzi płacz dziecka, stojący w zimie na samym środku ruchliwej ulicy. Przechodnie zbliżają się, zaglądają do środka, a tam… głośnik imitujący odgłosy noworodka i kartka z napisem: “Dziękujemy za Twoje zainteresowanie, mamy nadzieję, że takich osób, jak Ty, jest więcej. Unicef. Bądź mamą na chwilę.”

Niecodzienna akcja fińskiego oddziału UNICEFU przeprowadzona w marcu tego roku miała na celu zwrócenie uwagi na prawa dzieci, które są w dużym stopniu zaniedbywane. Porzucanie noworodków czy nieopiekowanie się nimi – to tylko niektóre z nich. Na całym świecie jest ponad 145 milionów osieroconych i porzuconych małych dzieci.

Guerillowa akcja trafiła szybko do mediów: prasy, radia, telewizji i internetu. W ciągu dwóch dni o kampanii wiedziało już 80% fińskiego społeczeństwa. Za sukces kampanii odpowiedzialna jest nie tylko sama organizacja, ale i helsińska agencja Taivas. Reklamę akcji "Ole hetken äiti" stanowił także plakat, na którym duża postać trzyma w górze małe dziecko. Dorosły zbudowany jest z białych liter, które układają się w manifest akcji. Podczas czytania całego tekstu jedno dziecko traci swoja matkę i dom. Jest głodne, wycieńczone i zdane na siebie. Unicef stara się zaspokajać ich podstawowe potrzeby i znajdować im nowe domy i po to zwraca się do odbiorców z prośba o wsparcie finansowe.

Fińska organizacja od 1967 roku walczy w o prawa najmłodszych. 40 grup wolontariuszy działających na terenie całego kraju prowadzi zajęcia w szkołach i organizuje akcje społeczne mającą zwrócić uwagę na problem najgorzej traktowanych dzieci.
J. Mentel


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Ole hetken äiti
Czas:
2009.3.9 - 2009.3.31
Tematy:
Komunikacja w rodzinie, Pomoc społeczna
Kraje:
Finlandia
Nadawca:
Finnish National Committee for UNICEF
Media:
Prasa, radio, telewizja, internet, guerilla
Wykonawca:
Taivas Helsinki
Adresaci:
Społeczeństwo fińskie
Hasło kampani:
Ole hetken äiti (Bądź mamą przez chwilę)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 04.08.2022

    Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


  • 14.07.2022

    Wojna nie robi sobie wakacji


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek