logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  02.12.2012

Malowane karpie

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Magdalena Różczka, Bartłomiej Topa, Magdalena Popławska i Julia Pietrucha występują w obronie karpi w kolejnej odsłonie kampanii „Jeszcze żywy KARP” Klubu Gaja. Pyszczki ryb, wymalowanych na twarzach artystów, poruszają się wówczas, kiedy oni sami recytują wierszowane prośby karpi o humanitarne traktowanie, a Robert Makłowicz podsumowuje je hasłem „Nie baw się w kata, kup karpia w płatach”.

Karpie to jedyne ryby sprzedawane masowo żywcem w polskich sklepach. Dowożone do handlu, wystawiane w plastikowych basenach i pojemnikach, wielokrotnie wyławiane podczas sprzedaży detalicznej są narażone na zranienia, otarcia i stres, a pakowane żywcem do reklamówek na powolną śmierć przez uduszenie. Hasło ma przypominać, że konsument ma wybór i może wpłynąć na sposób handlu karpiami. Sprzedaż karpia z lodu czy chłodni, tak jak innych ryb, zmniejsza cierpienie tych zwierząt.

Kreację pro bono przygotowała agencja Clos Brothers. Czwarty rok kampanię wspiera publicysta i kucharz Robert Makłowicz. W ubiegłym roku w gronie twórców popierających kampanię znaleźli się pisarka Olga Tokarczuk, dramatopisarz Artur Pałyga i reżyser Piotr Ratajczak. Kampanię popierają także dziennikarze, m.in. publicysta i teolog Jan Turnau.

Kampania po raz pierwszy ma swoją stronę internetową (www.jeszczezywykarp.pl) , a po raz kolejny zakładkę na Facebooku. Na stronie www znajdują się m.in. plakaty, bannery  oraz wzory pism, które chcący włączyć się w kampanię mogą w swoim imieniu przesłać do służb odpowiedzialnych za zapewnienie dobrostanu zwierząt oraz przestrzegania prawa. W 2009 r. Sejm pod naciskiem Klubu Gaja do kręgowców objętych Ustawą o ochronie zwierząt dopisał ryby hodowlane.

W 2011 r. Prokurator Generalny wystosował pismo do wszystkich prokuratur w Polsce o uznanie humanitarnych postaw wobec masowej sprzedaży ryb. Zdaniem Andrzeja Seremeta nie do przyjęcia są argumenty, że „świąteczna tradycja wieczoru wigilijnego usprawiedliwia w tym wyjątkowym okresie wszelkie niehumanitarne traktowanie zwierząt”.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.05.2022

    Zasłonka w zebrę


  • 25.05.2022

    Bezprawne prawa


  • 25.05.2022

    Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse


  • 24.05.2022

    Głos w obronie zwierząt


  • 23.05.2022

    Telefon prawdziwego zaufania


  • 19.05.2022

    Z punktu widzenia psa przewodnika


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek