logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > LUX MED uczy ratować
12.03.2013
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

LUX MED uczy ratować



Dobiega końca II etap akcji edukacyjnej „Umiem pomóc” prowadzonej przez Akademię Ratownictwa LUX MED. Ponad 500 uczniów szkół średnich z Katowic i Krakowa zostało przeszkolonych w zakresie udzielania pierwszej pomocy. Docelowo w obu tych miastach zostanie przeszkolonych prawie 800 osób. Do połowy marca ratownicy będą prowadzić zajęcia jeszcze w pięciu szkołach – liceach i technikach. Podczas dotychczasowych działań prowadzonych w Warszawie, Katowicach i Krakowie, przeszkolono blisko 2000 nastolatków.

„Umiem Pomóc” to program edukacyjny stworzony przez Akademię Ratownictwa LUX MED, który został zainicjowany w Warszawie we wrześniu 2011 r. Po Warszawie, Krakowie i Katowicach szkolenia z pierwszej pomocy będą realizowane w kolejnych miastach.

Szkolenia w ramach akcji „Umiem pomóc” trwają cztery godziny. Praktyczne zajęcia z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu prowadzone są w ramach przedmiotu Przysposobienie Obronne lub Edukacja dla Bezpieczeństwa. Akademia Ratownictwa LUX MED zapewnia materiały: plansze szkoleniowe, certyfikaty dla szkół poświadczające udział w zajęciach, a dla uczniów karty, zawierające podstawowe zasady udzielania pierwszej pomocy oraz najważniejsze numery telefonów do służb ratowniczych. Akcja jest obecna także w Internecie – na www.umiempomoc.pl znajdują się informacje o samym programie, materiały szkoleniowe oraz odbywają się konkursy promujące wiedzę na temat udzielania pierwszej pomocy. Naklejki z kodami QR, które otrzymują uczniowie, automatycznie przekierowują zainteresowanych z telefonu komórkowego na stronę programu.

Akcja „Umiem pomóc” została poprzedzona badaniami dotyczącymi poziomu wiedzy i umiejętności uczniów z pierwszej pomocy, które przeprowadził Instytut 4P reaserch mix. Wyniki pokazały, że młodzi ludzie wiedzą, jak ważna jest umiejętność udzielania pierwszej pomocy, ale 63% nie podjęłaby żadnego działania samodzielnie, głównie ze względu na obawę o bezpieczeństwo poszkodowanego. 75% respondentów nie jest do końca pewnych jak właściwie reagować. Jednocześnie prawie cała młodzież – 99% – jest przekonana, że każdy człowiek, a nie tylko wykwalifikowany personel, powinien umieć podjąć działania ratujące życie. Uczniowie deklarowali, że to właśnie w szkole chcą uczyć się pierwszej pomocy, nie tylko od nauczycieli, ale przede wszystkim od wykwalifikowanych instruktorów.








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek