logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Korea Południowa, Praca i polityka zatrudnienia, Prawa człowieka
   ──────  24.12.2010

Ludzie w pudełkach



W centrum Seulu ustawiono zagadkowy stos pudeł wielkości człowieka. Jednodniowa kampania zrealizowana przez koreański oddział Amnesty International przypominała zwyczajny rozładunek, tyle że towar był niecodzienny – symbolizował go narysowany na pudłach z podpisem "import" pracujący mężczyzna. Grudniowa akcja „Human is not a machine” ("Człowiek nie jest maszyną") miała za zadanie uświadomić Koreańczykom trudną sytuację imigrantów pracujących w ich kraju.

Według danych AI, w Korei Południowej zatrudnionych jest około 500 tysięcy niewykwalifikowanych imigrantów, głównie w przemyśle budowniczym, rolniczym i fabrykach. Większość z nich pracuje w fatalnych warunkach, gdzie normą są przedłużone godziny pracy, nocne zmiany czy wstrzymywanie płac. Najczęściej otrzymują również niższe pensje niż Koreańczycy pracujący na podobnych stanowiskach. Stąd hasło towarzyszące kampanii: "We are migrant workers, not imported machines. Migrant workers are also human beings." ("Jesteśmy pracownikami migracyjnymi, nie importowanymi maszynami. Pracownicy migracyjni też są istotami ludzkimi.")

Celem ambientowej kampanii było nadanie sprawie wykorzystywania imigrantów przez pracodawców rangi problemu społecznego. Zwłaszcza, że we wrześniu 2008 roku, rząd Korei Południowej zapowiedział podjecie walki z nielegalną imigracją. Obiecywano zmniejszenie do 2012 roku o połowę liczby zatrudnianych na czarno przybyszów. Plany te zaowocowały wieloma zatrzymaniami i deportacjami, podczas których naruszano obowiązujące procedury prawne.

Czas całej akcji nie jest przypadkowy. 10 lat temu Zgromadzenie Ogólne ONZ ustanowiło 18 grudnia Międzynarodowym Dniem Migranta (Rezolucja 55/93 z 4 grudnia 2000 roku). Tego samego dnia dekadę wcześniej ONZ przyjęło Międzynarodową Konwencję o Ochronie Praw Wszystkich Pracowników – Migrantów i Członków Ich Rodzin. Konwencja ta jak dotąd została ratyfikowana przez 25 państw.

Mimo że Korea Południowa od 20 lat jest członkiem Międzynarodowej Organizacji Pracy, podstawowe prawa pracowników są tam systematycznie łamane.
J.Ślusarska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Human is not a machine
Czas:
2010.12.18 - 2010.12.18
Tematy:
Praca i polityka zatrudnienia, Prawa człowieka
Kraje:
Korea Południowa
Nadawca:
Amnesty International Korea
Media:
Ambient
Wykonawca:
supernormalvoice (Seul)
Adresaci:
Mieszkańcy Seulu
Hasło kampani:
We are migrant workers, not imported machines. Migrant workers are also human beings. (Jesteśmy pracownikami migracyjnymi, nie importowanymi maszynami. Pracownicy migracyjni też są istotami ludzkimi.)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 04.05.2022

    Globalny raport o pracy hybrydowej 2022


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek