Lidl wprowadza nowe piktogramy ułatwiające segregowanie odpadów
Czasem segregowanie odpadów może sprawiać trudność, szczególnie, gdy nie wiemy, do którego pojemnika wrzucić opakowanie po produkcie. Tymczasem dzielenie na papier, metal i plastik wcale nie musi być skomplikowane. Lidl Polska wprowadza nowe piktogramy na opakowania produktów marek własnych, które mają pomóc w łatwym i efektywnym segregowaniu odpadów.
Recykling odpadów zaczyna się już w naszych domach. Poprawnie przeprowadzona segregacja zmniejsza ilość odpadów i pomaga w ponownym wykorzystaniu opakowań z plastiku, szkła czy papieru. Najważniejsze, aby odpad wrzucić do odpowiedniego pojemnika do segregowania. Źle wrzucony produkt po prostu nie zostanie poddany recyklingowi. Przed wrzuceniem butelki PET do kontenera na plastik oddzielamy od niej zakrętkę oraz etykietę typu sleeve (tzw. etykieta termokurczliwa dekoracyjna, która znajduje się na całej butelce np. jogurtu pitnego). Jeśli tego nie zrobimy – butelka zostanie potraktowana w sortowni jak odpad i nie trafi do recyklingu. Nie musimy jednak zdejmować papierowych etykiet ze słoików – w trakcie przetwarzania szkła zostaną usunięte samoistnie. A zatem słoik wraz z etykietą wrzucamy bezpośrednio do pojemnika na szkło.Aby ułatwić klientom segregowanie odpadów, Lidl Polska wprowadza nowe oznaczenia opakowań produktów marek własnych. Wystarczy spojrzeć na ikonę, która jest zamieszczona na produkcie – znajdziemy krótką instrukcję podpowiadającą, jak należy rozdzielić opakowanie i do którego pojemnika mamy wrzucić opakowanie bądź poszczególne jego części, aby segregacja odbyła się naprawdę skutecznie. Obecnie w sklepach Lidl Polska znajdziemy już kilkadziesiąt produktów z nowymi piktogramami, a w ciągu najbliższych miesięcy ich liczba będzie się sukcesywnie zwiększać. Instrukcje zamieszczone są m.in. na artykułach marki Pilos, Pikok, Rzeźnik, Vemondo, Cien, Floralys, Saguaro oraz Grill&Fun.Jesteśmy firmą społecznie odpowiedzialną. Nieustannie dążymy do wypełniania wizji „Mniej plastiku” poprzez realizację strategii REset Plastic. Zależy nam również na tym, aby edukować klientów w temacie segregacji odpadów i recyklingu. Wierzymy, że dzięki naszym nowym oznaczeniom segregowanie stanie się łatwiejsze oraz bardziej skuteczne – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie