logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > „Leczyłem raka sodą oczyszczoną”… bo tak radził „dr Internet”
13.05.2018
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

„Leczyłem raka sodą oczyszczoną”… bo tak radził „dr Internet”



Hasłem „Bzdura wpędzi nas do grobu” włoska izba lekarska podjęła walkę z szerzącym się kłamstwem i działalnością szarlatanów. Wstrząsającym zapisem na nagrobkach lekarze alarmują by zachować rozwagę czytając treści umieszczone w internecie. Szarlatańskie obietnice medycyny alternatywnej mogą okazać się recepta do grobu.

„Kupiłem cudowny lek w sieci”, „Leczyłam raka sodą oczyszczoną” ,”Przeczytałem, że dieta z sześciu jajek pomoże zrzucić wagę” to przykładowe zapisy przygotowane w ramach bilbordowej kampanii społecznej realizowanej przez włoską izbę lekarska FNOMCeO (Federazione Nazionale degli Ordini dei Medici Chirurghi e degli Odontoiatri)

Umieszczone na nagrobkach stanowią wyraz pożegnania naiwnych internautów. Szokujące hasła wzbogacone są zapisem  „Uważaj na fałszywe informacje w sieci. Zawsze pytaj lekarza”. Jak wyjaśniają pomysłodawcy akcji ich nadrzędnym celem jest zwrócenie uwagi na fałszywe informacje odnośnie zdrowia, diet i kuracji w sieci oraz walka z dezinformacją środowiska. Filippo Aneli, prezes związku krajowych izb lekarskich wyjaśnił, że wybierając szokującą formę kampanii liczono na skuteczniejszy efekt i zwalczenie szkodliwego wpływu fake newsów.

Włosi ostrzegają przed szkodliwym działaniem preparatów medycznych, suplementów diety i czytaniu szarlatańskiej mitologii „internetowych medyków”, co w wielu przypadkach może kończyć się tragicznie.

„Myślałem, że to prawdziwy dentysta, ale tak nie było. Miałem niewykrytego raka jamy ustnej”; „Nie zaszczepili mnie ze strachu przed autyzmem”

Działania włoskiej izby lekarskiej FNOMCeO (Federazione Nazionale degli Ordini dei Medici Chirurghi e degli Odontoiatri) wspiera jak dotąd 30 lokalnych izb lekarskich.

Morti per bufale: campagna dei medici contro #fakenews @FNOMCeO @anelli_f Non vaccinato per paura autismo, Avevo acquistato sul web un farmaco miracoloso, Ho curato cancro con bicarbonato di sodio, Avevo letto che dieta di 6 uova al dì fa dimagrire, Credevo fosse un vero dentista pic.twitter.com/LD5ykdxmpg

— Mary Attento (@MaryAttento) May 6, 2018

 

Źródło: FNOMCEO.it

W Polsce walkę z szerzeniem fake newsów podejmuje Centrum Edukacji Obywatelskiej, o szczegółach pisaliśmy tutaj:

Jak rozpoznać propagandę?

Mind over media 

fake news FNOMCeO Bzdura wpędzi nas do grobu







06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek