logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Akcje
   ──────  25.02.2013

Ladacznica w czerni i bieli



Stworzona przez Weronikę Rafę publikacja to broszura informacyjna, wyjaśniająca teorię ambiwalentnego
seksizmu, poruszająca problematykę stereotypów i dyskryminacji. Książkę można otworzyć z 2 stron: czarnej i białej. Biała część dotyczy kultu prawdziwej kobiety i historycznego znaczenia kobiecości, zaś czarna opisuje wpływ stereotypów na współczesne myślenie o kobietach. W niej opisane są też skrajne przypadki wrogości wobec kobiet: przemoc i gwałt. Cała pozycja utrzymana jest w czerni i bieli z wyjątkiem trzech czerwonych detali.

Tytułowa Ladacznica to metafora kobiety zachowującej się w sposób niestereotypowy: działającej, sprawczej i dominującej. Autorka zaznacza, że takie kobiety stanowią zagrożenie dla status quo i uprzywilejowanej pozycji mężczyzn, a karą za odmienność jest często efekt odwetu – brak szacunku i życzliwości dla ludzi, którzy nie podporządkowują się kulturowym normom.

W swoim projekcie Rafa starała się wyjaśnić przyczyny i znaczenie nierówności. Treść broszury zainspirowały wykłady z przedmiotu Męskość i Kobiecość w Perspektywie Międzykulturowej na Uniwersytecie Gdańskim. Projekt powstał jako zadanie semestralne w pracowni Liternictwa i Typografii w Gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych.

Weronika Rafa jest 23-letnią studentką grafiki na ASP w Gdańsku. Do niedawna studiowała także psychologię na Uniwersytecie Gdańskim, co – jak podkreśla – znacząco wpłynęło na jej projekty. Brała udział m.in. w Aukcjach Młodej Sztuki we Wrocławiu oraz Gdyńskim Przeglądzie Grafiki o Tematyce Sportowej. Jej ilustracje zostały opublikowane w tomiku poezji Małe Obserwatorium. Na co dzień zajmuje się projektowaniem graficznym, szczególną uwagę poświęcając grafice edytorskiej i ilustracji. Ladacznica jest pierwszą tego typu publikacją przez nią zaprojektowaną. Projekt został zamieszczony w Internecie.

 

Nazwa projektu:

Ladacznica

Zasięg:

Polska

Autorka:

Weronika Rafa

Data projektu:

10/12 – 02/13


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 30.11.2022

    Wolą milczeć, niż sięgnąć po pomoc. Avon i partnerzy mówią „Możesz mi powiedzieć…”


  • 23.11.2022

    „Obietnica Yulii” – najnowsza kampania Fundacji PCPM


  • 21.11.2022

    „Make a Splash!” – GROHE i UNICEF zapewniają dostęp do rozwiązań wodno-sanitarnych w Nigerii i Indonezji


  • 17.11.2022

    Rusza akcja społeczna „Słyszysz przemoc. Usłysz nas”


  • 15.11.2022

    Sezon na kleszcze trwa cały rok!


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek