Stworzona przez Weronikę Rafę publikacja to broszura informacyjna, wyjaśniająca teorię ambiwalentnego
seksizmu, poruszająca problematykę stereotypów i dyskryminacji. Książkę można otworzyć z 2 stron: czarnej i białej. Biała część dotyczy kultu prawdziwej kobiety i historycznego znaczenia kobiecości, zaś czarna opisuje wpływ stereotypów na współczesne myślenie o kobietach. W niej opisane są też skrajne przypadki wrogości wobec kobiet: przemoc i gwałt. Cała pozycja utrzymana jest w czerni i bieli z wyjątkiem trzech czerwonych detali.
Tytułowa Ladacznica to metafora kobiety zachowującej się w sposób niestereotypowy: działającej, sprawczej i dominującej. Autorka zaznacza, że takie kobiety stanowią zagrożenie dla status quo i uprzywilejowanej pozycji mężczyzn, a karą za odmienność jest często efekt odwetu – brak szacunku i życzliwości dla ludzi, którzy nie podporządkowują się kulturowym normom.
W swoim projekcie Rafa starała się wyjaśnić przyczyny i znaczenie nierówności. Treść broszury zainspirowały wykłady z przedmiotu Męskość i Kobiecość w Perspektywie Międzykulturowej na Uniwersytecie Gdańskim. Projekt powstał jako zadanie semestralne w pracowni Liternictwa i Typografii w Gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych.
Weronika Rafa jest 23-letnią studentką grafiki na ASP w Gdańsku. Do niedawna studiowała także psychologię na Uniwersytecie Gdańskim, co – jak podkreśla – znacząco wpłynęło na jej projekty. Brała udział m.in. w Aukcjach Młodej Sztuki we Wrocławiu oraz Gdyńskim Przeglądzie Grafiki o Tematyce Sportowej. Jej ilustracje zostały opublikowane w tomiku poezji Małe Obserwatorium. Na co dzień zajmuje się projektowaniem graficznym, szczególną uwagę poświęcając grafice edytorskiej i ilustracji. Ladacznica jest pierwszą tego typu publikacją przez nią zaprojektowaną. Projekt został zamieszczony w Internecie.
Nazwa projektu:
Ladacznica
Zasięg:
Polska
Autorka:
Weronika Rafa
Data projektu:
10/12 – 02/13
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
13.01.2023
Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?
-
30.11.2022
Wolą milczeć, niż sięgnąć po pomoc. Avon i partnerzy mówią „Możesz mi powiedzieć…”
-
23.11.2022
„Obietnica Yulii” – najnowsza kampania Fundacji PCPM
-
21.11.2022
„Make a Splash!” – GROHE i UNICEF zapewniają dostęp do rozwiązań wodno-sanitarnych w Nigerii i Indonezji
-
17.11.2022
Rusza akcja społeczna „Słyszysz przemoc. Usłysz nas”
-
15.11.2022
Sezon na kleszcze trwa cały rok!