Łączenie pracy z podróżowaniem popularne nie tylko wśród 20-latków
Kiwi.com, wiodąca wyszukiwarka tanich lotów, wraz z agencją badawczą Stem/Mark spytały mieszkańców Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Polaków, o to, czy praca zdalna wpłynęła na sposób, w jaki podróżują. Okazuje się, że home office ułatwia podróżowanie i przemieszczanie się – czas zaoszczędzony na dojazdach do pracy Polacy przeznaczają na wyjazdy poza miasto i wydłużenie weekendu.
Wyniki badania wskazują, że pokolenie 20-latków w porównaniu z innymi, cieszy się największą swobodą pracy zdalnej. Ponad 13% ankietowanych w wieku 18-29 lat pracuje z domu w pełnym wymiarze godzin, a co dziesiąty zamierza to zrobić w najbliższym czasie. Do tego ponad 13% przedstawicieli generacji Z planuje przejść na model hybrydowy. Home office umożliwi „zetkom” regularną pracę z innego kraju (ponad 23%) a niemal 35% z nich zyska czas, który przeznaczy na podróżowanie. Co ciekawe, już w tej chwili ponad 20% przedstawicieli generacji Z przyznaje, że regularnie pracuje z innego kraju i łączy pracę z podróżowaniem (workation).
Workation zyskuje na popularności nie tylko wśród najmłodszych pracowników. Najliczniejsza grupa osób, które chciałyby skorzystać z możliwości pracy zdalnej to pokolenie 40 i 50-latków. Ponad 43% z nich deklaruje, że home office umożliwi im wydłużenie wypoczynku i podróży, który połączą z obowiązkami zawodowymi. Niewiele mniej, bo ponad 40% Polaków w wieku 30-44 lat deklaruje, że dzięki pracy zdalnej zyskałoby więcej czasu, który mogłoby przeznaczyć na odpoczynek, a niemal co trzecia (ponad 28%) chętnie wydłużyłaby swój pobyt za granicą, tak by połączyć podróżowanie z obowiązkami zawodowymi. Ponad 10% 30 i 40-latków zamierza skorzystać z home office w pełnym wymiarze godzin.
Workation jest jednogłośnie postrzegane przez Polaków, jako doskonała forma odstresowania się po pracy, co przyczynia się do większej efektywności i wprawia w dobry nastrój (40% pokolenia Z, 36% 30 i 40-latków oraz 35% osób w wieku 44-59 lat).
Workation tak, ale pod warunkiem, że będzie szybki internet oraz dogodne warunki do pracy, jak biurko czy aneks kuchenny. To ostatnie jest niezwykle istotne dla pokolenia Z (ponad 47%), a najmniej dla osób w wieku 45-59 lat. Wyniki badania Kiwi.com wskazują również, że ubezpieczenie zdrowotne i medyczne jest najbardziej istotne dla „Gen Z” (ponad 38%), a najmniej dla osób w wieku 45-59 lat. Najmniej wymagające są osoby w grupie 30-44 lata – ponad 22% twierdzi, że jedyna istotna rzecz, to miłe otoczenie.
*Badanie przeprowadzone przez Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1010 Polaków w wieku od 18 do 59 Realizacja badania została przeprowadzona w październiku 2022 roku.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów