logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Belgia, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  06.12.2006

Kury palą w samochodzie, świnie w stodole

Your browser does not support the video tag.


Kłęby dymu w stodole niekoniecznie muszą oznaczać pożar. Może owce albo krowy palą papierosy?

Pewien belgijski rolnik nie może oduczyć swoich kur palenia w samochodzie i rzucania niedopałków gdzie popadnie. Krowy od ciągłego palenia mają popsute zęby, jedna cierpi na raka płuc. Świnie, chociaż najmłodsze w gospodarstwie, też już palą. Zrezygnowany rolnik idzie do baru na piwo i … papierosa.

Zabawny spot belgijskiej kampanii „Smoking animals” ("Palące zwierzęta") kończy informacja od rządu do obywateli Belgii: „From 1st January restaurants will be smoke-free” ("Od 1ego stycznia w restauracjach będzie obowiązywał zakaz palenia"). Belgijski rząd w 2005 roku rozpoczął wdrażanie polityki mającej na celu ograniczenie, a w przyszłości całkowity zakaz palenia papierosów w miejscach publicznych, a pod koniec roku 2006 zainaugurowano kampanię, która w humorystyczny sposób miała przekonać obywateli, że “Jedzenie i papierosy nie idą w parze”. W ten sposób rozpoczęła się beligijska batalia o zdrowie osób spożywających posiłki w restauracjach i barach.

Ustawa wprowadzona 1 stycznia 2007r. dopuszczała palenie papierosów w małych barach, „frietkramen” czyli lokalach serwujących frytki, zimne przekąski, pizzę oraz tam, gdzie mniej niż 30% dochodów pochodziło ze sprzedaży jedzenia. Ulgi te zniesiono dopiero w czerwcu 2011 roku, nakazem Sądu Konstytucyjnego, jako wypaczające konkurencję w gastronomii belgijskiej.
M. Kotowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Smoking Animals
Czas:
2006.12.1 - 2006.12.30
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Belgia
Nadawca:
Rząd belgijski
Media:
Telewizja
Wykonawca:
LG&F (Belgium)
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Food and cigarettes don’t mix. From 1st January restaurants will be smoke-free (Jedzenie i papierosy nie idą w parze. Od 1ego stycznia w restauracjach będzie obowiązywał zakaz palenia)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 04.08.2022

    Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


  • 18.07.2022

    Lidl Polska zachęca do powiedzenia TAK! roślinnym produktom


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek