logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Ktoś patrzy!
02.10.2010
Tematy: Kampanie, Kanada, Prawa człowieka

Ktoś patrzy!

Your browser does not support the video tag.


Zaraz go zabiją – taka myśl nasuwa się podczas oglądania spotu kampanii „Someone is watching” („Ktoś patrzy”) kanadyjskiego oddziału Amnesty International. I pewnie tak by się to skończyło, ale w ostatniej chwili jeden z trojga potencjalnych oprawców pobitego, dyszącego ze strachu i przypartego do ściany młodego mężczyzny czuje na sobie czyjś wzrok. Uzbrojeni sprawcy odchodzą.

Hasłem „If someone’s watching the violence stops” (Jeżeli ktoś obserwuje, przemoc ustaje) działacze AI chcą uświadomić odbiorcom rolę monitoringu przestrzegania praw człowieka na świecie. Obserwującym może być każdy – kampania zachęca do aktywnego włączenia się w działania: „Let the world know you’re watching. Take action for human rights now” (“Niech świat wie, że obserwujesz. Podejmij teraz działania na rzecz praw człowieka”). Można np. wesprzeć jedną z Pilnych Akcji Amnesty*, podpisując online petycję wzywającą wojskowy rząd Myanmaru do uwolnienia aresztowanej we wrześniu 2007 roku laureatki Nagrody Nobla oraz liderki opozycji – Aung San Suu Kyi. Można również, zostając członkiem Amnesty International, dołączyć do globalnego ruchu na rzecz ochrony praw człowieka.

Spot "Someone is watching" można było oglądać na Dundas Square w Toronto do 17 października.
M. Danielewicz

* "Pilne Akcje" Amnesty International to ogólnoświatowe inicjatywy wysyłania listów-apeli w sprawach konkretnych osób zagrożonych egzekucją lub torturami, aresztantów pozbawionych kontaktu z adwokatem i rodziną oraz niezbędnej opieki medycznej, więźniów sumienia pozbawionych wolności jedynie za pokojową działalność na rzecz praw człowieka lub z powodu wyznawanych poglądów, uchodźców zagrożonych wydaleniem do kraju, z którego uciekli przed prześladowaniami i wszystkich innych osób, których podstawowe prawa człowieka są łamane lub zagrożone. Dzięki "Pilnym Akcjom" udało się przez ostatnie 30 lat uratować 16 600 osób.



Nazwa kampanii:
Someone is watching
Czas:
2010.9.27 - 2010.10.17
Nadawca:
Amnesty International
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Agency59 (Toronto)
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
If someone’s watching the violence stops (Jeżeli ktoś obserwuje, przemoc ustaje)





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek