Wśród bestsellerowych pozycji na półkach tureckich księgarni pojawiła się osobliwa książka. Składała się wyłącznie z białych stron. Pod okładką czytelnicy mogli znaleźć informację: “The barrier is something just a book. In Turkey, the ratio of books specifically published for blind people is strikingly low. Are you aware?”. ("Barierą może być czasem zwykła książka. W Turcji liczba książek publikowanych specjalnie dla osób niewidomych jest uderzająco niska. Czy jesteś tego świadomy?").
Taką ambientową akcją turecki Ruch Znoszenia Barier próbował uzmysłowić ograniczenia, z jakimi muszą się zmagać osoby z uszkodzonym wzrokiem. Liczba publikacji w języku Braille’a lub zapisanych w postaci audiobooków jest niewielka, a dostęp do nich jest bardzo utrudniony. Problem ten dotyka 27proc. niewidomych lub niedowidzących mieszkańców Turcji. W obecnej sytuacji ludzie ci nie mają szans na pełne uczestnictwo w życiu kulturalnym i społecznym.
Kampania została przygotowana przez agencję McCann Erickson z Istambułu. W ubiegłym roku agencja zrealizowała dla Engelleri Kaldır kampanię ukazującą trudności i ograniczenia, którym codziennie muszą stawiać czoło osoby niepełnosprawne ruchowo. Ruch Znoszenia Barier walczy o egzekwowanie praw człowieka zwłaszcza wobec tych grup społecznych, którym grozi izolacja i wykluczenie.
P.Cieślikiewicz
zobacz także
-
17.12.2025Kampanie
Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej
-
16.12.2025Wydarzenia
Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich
-
12.12.2025Kampanie
Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego
-
11.12.2025Kampanie
Zabawki z czasem się nudzą
-
09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!
-
03.12.2025Kampanie
Edukacja Obywatelska w praktyce


