logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Książka bez treści
25.04.2010
Tematy: Kampanie, Turcja, Walka z wykluczeniem społecznym

Książka bez treści



Wśród bestsellerowych pozycji na półkach tureckich księgarni pojawiła się osobliwa książka. Składała się wyłącznie z białych stron. Pod okładką czytelnicy mogli znaleźć informację: “The barrier is something just a book. In Turkey, the ratio of books specifically published for blind people is strikingly low. Are you aware?”. ("Barierą może być czasem zwykła książka. W Turcji liczba książek publikowanych specjalnie dla osób niewidomych jest uderzająco niska. Czy jesteś tego świadomy?").

Taką ambientową akcją turecki Ruch Znoszenia Barier próbował uzmysłowić ograniczenia, z jakimi muszą się zmagać osoby z uszkodzonym wzrokiem. Liczba publikacji w języku Braille’a lub zapisanych w postaci audiobooków jest niewielka, a dostęp do nich jest bardzo utrudniony. Problem ten dotyka 27proc. niewidomych lub niedowidzących mieszkańców Turcji. W obecnej sytuacji ludzie ci nie mają szans na pełne uczestnictwo w życiu kulturalnym i społecznym.

Kampania została przygotowana przez agencję McCann Erickson z Istambułu. W ubiegłym roku agencja zrealizowała dla Engelleri Kaldır kampanię ukazującą trudności i ograniczenia, którym codziennie muszą stawiać czoło osoby niepełnosprawne ruchowo. Ruch Znoszenia Barier walczy o egzekwowanie praw człowieka zwłaszcza wobec tych grup społecznych, którym grozi izolacja i wykluczenie.
P.Cieślikiewicz



Nazwa kampanii:
Empty book
Czas:
2010.4.20 - 2010.4.27
Nadawca:
Engelleri Kaldır
Media:
Ambient
Wykonawca:
McCann Erickson (Istanbul)
Adresaci:
Czytelnicy, klienci księgarni
Hasło kampani:
ang.The barrier is something just a book. In Turkey, the ratio of books specifically published for blind people is strikingly low. Are you aware?. (Barierą może być czasem zwykła książka. W Turcji liczba książek publikowanych specjalnie dla osób niewidomych jest uderzająco niska. Czy jesteś tego świadomy?)





17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 17.12.2025Kampanie

    Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej

  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 12.12.2025Kampanie

    Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego

  • 11.12.2025Kampanie

    Zabawki z czasem się nudzą

  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 03.12.2025Kampanie

    Edukacja Obywatelska w praktyce

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek