logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Krzywdzone dzieci chcą stać się niewidoczne
13.05.2010
Tematy: Kampanie, Polska, Komunikacja w rodzinie, Walka z przemocą

Krzywdzone dzieci chcą stać się niewidoczne

Your browser does not support the video tag.


Dzisiaj ruszyła druga odsłona kampanii "Zły dotyk", prowadzonej wspólnie przez Fundację Dzieci Niczyje i Rzecznika Praw Dziecka. Poprzednia edycja, będąca pierwszą w Polsce kampanią dotyczącą problemu wykorzystywania seksualnego dzieci, miała miejsce na przełomie lat 2002/2003.

Głównym celem kampanii jest profilaktyka przemocy seksualnej wobec dzieci oraz zwiększenie społecznej świadomości problemu, ponadto organizatorzy wyrażają nadzieję, że uda im się także doprowadzić do realnych zmian w prawie – wprowadzenia wymogu zaświadczenia o niekaralności za przestępstwa seksualne dla osób mających w pracy kontakt z nieletnimi.

Akcja została poprzedzona badaniami mającymi na celu ocenę skali przemocy i wykorzystywania seksualnego dzieci na terenie kraju. Na ich podstawie ocenia się, że co siódme dziecko przed 15. rokiem życia jest lub było ofiarą którejś z form molestowania seksualnego. Najczęściej sprawcami były osoby znane dziecku, w tym członkowie rodziny. Do grupy szczególnego ryzyka należą mieszkańcy domów dziecka. Ponad jedna trzecia badanych sądzi, że w sytuacji wymuszania kontaktów seksualnych przez znajomą osobę nie znalazłaby w swoim otoczeniu pomocy.

Na kampanię składają się: spot telewizyjny, spot radiowy, ulotki oraz portal internetowy zlydotyk.pl. Film przedstawia dziewczynkę, która po dźwięku szkolnego dzwonka chowa się w szatni pod kurtkami. Dziecięcy głos informuje szeptem "Dzieci skrzywdzone przez zły dotyk chcą stać się niewidoczne".

Na portalu można znaleźć specjalnie na tę okoliczność przygotowane poradniki dla rodziców i profesjonalistów. Publikacje poruszają zarówno problematykę ochrony dzieci przed molestowaniem, jak i pomocy już skrzywdzonym. Nowością jest moduł e-learningowy – zainteresowani mogą obejrzeć sześć filmów z udziałem ekspertów. W przygotowaniu jest film wideo i zeszyt ćwiczeń dla dzieci zatytułowany "Nie daj się!". W czerwcu na stronie pojawią scenariusze lekcji poświęconych temu problemowi, przeznaczonych dla dzieci z klas I-III.

Na konferencji inaugurującej kampanię udział wzięli m.in. minister edukacji Katarzyna Hall i rzecznik praw dziecka Marek Michalak, który poinformował o swoim wystąpieniu do Ministerstwa Sprawiedliwości w sprawie ratyfikacji przez Polskę konwencji Rady Europy o ochronie dzieci przed seksualnym wykorzystywaniem i niegodziwym traktowaniem w celach seksualnych.

Kampania medialna potrwa do 13 czerwca, natomiast działania edukacyjne i informacyjne będą prowadzone do końca roku. Każdy, kto chciałby pomóc, może zostać ambasadorem akcji. Szczegóły na stronie www.zlydotyk.pl.
A.Postek



Nazwa kampanii:
Zły dotyk
Czas:
2010.5.13 - 2010.6.13
Nadawca:
Fundacja Dzieci Niczyje, Rzecznik Praw Dziecka
Media:
Telewizja, radio, ulotki, internet
Wykonawca:
Grey
Adresaci:
Rodzice i opiekunowie, dzieci, profesjonaliści pracujący z dziećmi
Hasło kampani:
Dzieci skrzywdzone przez zły dotyk chcą stać się niewidoczne





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek