Krwawe diamenty
Szacuje się, że ponad 15% diamentów znajdujących się na światowym rynku, pochodzi z terenów ogarniętych konfliktami zbrojnymi a ich sprzedaż jest ściśle związana z rozmaitymi formami przestępczości, w tym przestępczości zorganizowanej.
Kampania zrealizowana dla Amnesty International zwiększa świadomość w tym zakresie za pomocą inteligentnego zabiegu formalnego. Za pomocą rozkładówki ze skrzydełkiem w luksusowym piśmie, bądź billboardu oplatającego dwie styczne ściany budynku, ukazano „drogę”, jaką przybywają tzw. krwawe diamenty: z kopalni, gdzie pod lufami karabinów są wydobywane przez często nieletnich górników, do witryny sklepu z biżuterią.
Kampania Know Where Your Diamonds Come From jest zaliczana do kategorii experiential, czyli projektu, w którym przekaz dociera do odbiorcy za pomocą – w tym przypadku symbolicznego – doświadczenia.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów