Krwawe diamenty
Szacuje się, że ponad 15% diamentów znajdujących się na światowym rynku, pochodzi z terenów ogarniętych konfliktami zbrojnymi a ich sprzedaż jest ściśle związana z rozmaitymi formami przestępczości, w tym przestępczości zorganizowanej.
Kampania zrealizowana dla Amnesty International zwiększa świadomość w tym zakresie za pomocą inteligentnego zabiegu formalnego. Za pomocą rozkładówki ze skrzydełkiem w luksusowym piśmie, bądź billboardu oplatającego dwie styczne ściany budynku, ukazano „drogę”, jaką przybywają tzw. krwawe diamenty: z kopalni, gdzie pod lufami karabinów są wydobywane przez często nieletnich górników, do witryny sklepu z biżuterią.
Kampania Know Where Your Diamonds Come From jest zaliczana do kategorii experiential, czyli projektu, w którym przekaz dociera do odbiorcy za pomocą – w tym przypadku symbolicznego – doświadczenia.


zobacz także
-
17.12.2025Kampanie
Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej
-
16.12.2025Wydarzenia
Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich
-
12.12.2025Kampanie
Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego
-
11.12.2025Kampanie
Zabawki z czasem się nudzą
-
09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!
-
03.12.2025Kampanie
Edukacja Obywatelska w praktyce

