logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Wielka Brytania, Pomoc społeczna
   ──────  06.01.2011

Konkurs na ostatnią zwrotkę



Tytuł "najlepszej z najlepszych" w konkursie MAA Best Awards przyznano kampanii społecznej "Final Verse" zorganizowanej dla organizacji ChildLine.

ChildLine jest działającym w Wielkiej Brytanii całodobowym telefonem zaufania dla młodzieży. Dzięki niemu młodzi ludzie mogą uzyskać pomoc pod bezpłatnym numerem telefonu lub przez internet. Organizacja zdecydowała się na przeporowadzenie kampanii informującej o istnieniu telefonu zaufania.

Celem strategicznym kampanii "Final Verse" była promocja i uwiarygodnienie ChildLine w oczach jego odbiorców – nastolatków z wielkomiejskich blokowisk, do których najtrudniej dotrzeć, a gdzie pomoc ChildLine jest często najbardziej potrzebna z racji obecnej kultury gangów, ubóstwa, czy dostępności narkotyków. Organizatorzy akcji osiągnęli to poprzez zdobycie poparcia dla kampanii przez szeroko rozumianą scenę hip hopu i muzyki grime w Wielkiej Brytanii, która jest niezwykle popularna wśród młodych ludzi z wielkomiejskich osiedli.

Final Verse to interaktywny konkurs online na słowa piosenki (‘ostatnią zwrotkę’) i ich wykonanie do utworu napisanego przez znanego wśród odbiorców kampanii artystę muzyki grime – Devlina. Devlin napisał piosenkę specjalnie dla kampanii. Jej motywem przewodnim był przekaz: ‘Whatever your worry – it’s better out than in’ (w wolnym tłumaczeniu: jakikolwiek masz problem – lepiej się nim podzielić, niż go w sobie tłumić), promujący ChildLine jako źródło pomocy dla młodych, w każdej sytuacji.

Devlin nagrał dwie pierwsze zwrotki, zostawiając finał piosenki otwarty. Aspirujący artyści i raperzy z
wielkomiejskich osiedli mieli za zadanie dopisać końcową zwrotkę i przesłać wideoklip, w którym rapują do podkładu muzycznego oryginalnej piosenki. W ten sposób mieli szansę znaleźć się w teledysku z Devlinem, gdyż wszystkie zaakceptowane zgłoszenia były integrowane z oficjalnym teledyskiem (przykłady dostępne są na YouTube). Równocześnie odbiorcy w słowach ich własnej ‘ostatniej zwrotki’ dzielili się swoimi problemami, i tym, co jest dla nich ważne. Konkurs był otwarty przez 4 tygodnie. Nadeszło ponad 1000 zgłoszeń. Teledyski na kanale YouTube zostały skomentowane ponad 100,000 razy i obejrzane ponad 1,000,000 razy.

Zwycięzcą konkursu został Merki, a jego wspólny teledysk "Teardrops" z Devlinem mozna obejrzeć tutaj.

Kampania wygrała 3 nagrody w konkursie MAA Best Awards organizowanym przez Marketing Agencies Association (MAA) i dziennik The Guardian, w kategoriach: Best Consumer Campaign, Best Social Media Led Campaign i Best of the Best (nagroda specjalna jury dla najlepszej kampanii spośród wszystkich zgłoszonych do konkursu w 31 kategoriach).


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Final Verse
Czas:
2011.1.1 - 2011.9.30
Tematy:
Pomoc społeczna
Kraje:
Wielka Brytania
Nadawca:
NSPCC's ChildLine
Media:
Internet
Wykonawca:
Livity
Adresaci:
Nastolatki z wielkomiejskich blokowisk
Hasło kampani:
Whatever your worry – it’s better out than in’ (Jakikolwiek masz problem – lepiej się nim podzielić, niż go w sobie tłumić)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


  • 14.07.2022

    Wojna nie robi sobie wakacji


  • 13.07.2022

    Fast fashion jest jak fast food


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek