logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Komiksowe warsztaty z Carrefour
30.10.2013
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Komiksowe warsztaty z Carrefour



23 października w siedzibie Caritas Archidiecezji Łódzkiej Carrefour zorganizował pierwsze warsztaty komiksowe „Jem owoce i warzywa, wtedy zdrowia mi przybywa”. W warsztacie wzięło udział ponad 40 podopiecznych dwóch łódzkich świetlic Caritas w wieku od 6 do 16 lat. Warsztaty są częścią III edycji programu „Dożywianie z Carrefour”.

Dzięki grantowi przyznanemu Caritas przez Międzynarodową Fundację Carrefour 1260 dzieci z całej Polski będzie otrzymywać posiłki przez 5 dni w tygodniu do końca roku szkolnego 2013/2014. Wartość udzielonej pomocy to ponad 1,2 mln zł. Podczas trwania poprzednich edycji programu wydano ponad 400 tys. posiłków, a wsparcie finansowe wyniosło 2 mln 250 tys. złotych.

Tegoroczna edycja programu „Dożywiania z Carrefour” została wzbogacona o edukacyjne warsztaty plastyczne dla podopiecznych świetlic Caritas. Warsztaty są poświęcone tematyce zdrowego żywienia. W sumie na terenie całej Polski odbędzie się 10 warsztatów. W pierwszych warsztatach wzięli udział podopieczni Klubu dla Dzieci i Młodzieży z ulicy Rybnej i Specjalistycznej Świetlicy Środowiskowej Caritas Archidiecezji Łódzkiej z ulicy Łódzkiej. Warsztaty poprowadził pasjonat tematyki komiksów, publicysta i rysownik.

Podczas warsztatów dzieci wysłuchały pogadanki na temat zdrowego żywienia oraz dowiedziały się, jakie są podstawowe zasady tworzenia komiksu. Dzieci zaplanowały plansze, podzieliły je na kadry i zarysowały akcję. Komiksy zachęcały do przestrzegania zasad zdrowego żywienia i segregowania śmieci. Ponadto Bernard Zając, dyrektor hipermarketu Carrefour w Łodzi przy ulicy Szparagowej ufundował kosz z owocami.

Cykl warsztatów komiksowych wpisuje się w program „Stop Marnotrawstwu” będący częścią strategii zrównoważonego rozwoju grupy Carrefour. Program realizowany jest od początku 2013 roku. Jego celem jest walka z codziennym marnotrawstwem na każdym szczeblu funkcjonowania firmy, a także promowanie przeciwdziałania marnotrawstwu wśród dostawców i klientów Carrefour Polska. Warsztaty prowadzone są z wykorzystaniem materiałów dydaktycznych tworzonych na podstawie ogólnodostępnej internetowej bazy wiedzy programu „Odpowiedzialnie każdego dnia!”.








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek