logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Kolorowe linie za rowerami
27.11.2011
Tematy: Akcje

Kolorowe linie za rowerami



Contrail to niewielki pojemnik przyczepiany się do ramy roweru. W pojemniku znajduje się kolorowa, ekologiczna kreda, która w czasie jazdy na rowerze jest rozpylana na tylnej oponie. Na drodze pozostaje barwna linia, znacząc przebyty przez rower odcinek. Gdy po drodze przejedzie wiele rowerów z zainstalowanym Contrailem, z pojedynczych linii utworzą się piękne, kolorowe ścieżki. W czasie jazdy można tworzyć fantazyjne rysunki na asfalcie.

Ale Contrail nie tylko poprawia estetykę szarych ulic. To urządzenie, które ma też zastosowania praktyczne. Przede wszystkim pomaga rowerzystom zachować bezpieczeństwo: kolorowe linie na ruchliwej jezdni informują kierowców samochodów, że w tym miejscu powinni szczególnie uważać na przejeżdżające rowery. Contrail przydaje się też w czasie rowerowych wycieczek, w czasie których przewodnik grupy może pozostawiać na ścieżce ślad dla pozostałych uczestników grupy.

Kreda wykorzystywana w pojemniku, wytworzona z barwników przyjaznych środowisku, jest całkowicie zmywalna – można ją łatwo zmyć wodą albo poczekać, aż sama wyblaknie. Jeden pojemnik, w którym mieści się 200 g kredy, wystarcza na pomalowanie nawet 32 km drogi.

Twórcami Contrailu są Teresa Herrmann, specjalistka od ekomarketingu, i inżynier Pepin Gelardi. Projekt powstał dla brooklińskiego Studia Gelardi i dostał się do finału 21. Design Competition w 2008 roku.
M. Lewkowicz


Nazwa projektu:
Contrail

Zasięg (kraj/kraje):
Stany Zjednoczone

Autorzy:
Pepin Gelardi, Teresa Herrmann

Data:
05/2008








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

  • 11.09.2024Akcje

    #TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii

  • 23.07.2024Akcje

    Nie wszystko co „eco” jest eco

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek