Kiedyś tak było, teraz czas z tym skończyć
To był błąd, tym się niczego nie nauczy, to wyraz frustracji i braku cierpliwości, przez to dzieci tracą zaufanie do rodziców – o tym, że podnoszenie ręki na dziecko to nie jest dobra metoda wychowawcza, opowiada starsza pani. Jeśli kiedyś mi się zdarzyło uderzyć dziecko, to bardzo tego żałuję – dodaje na koniec.
W Międzynarodowym Dniu Zapobiegania Przemocy Wobec Dzieci (19 listopada) i w przeddzień Ogólnopolskiego Dnia Praw Dziecka (20 listopada) rusza kampania społeczna Rzecznika Praw Dziecka "Bicie, czas z tym skończyć". Celem kampanii jest nagłośnienie problemu przemocy wobec dzieci oraz zmiana postaw społecznych, przede wszystkim obniżenie poziomu agresji i aprobaty dla stosowania jakichkolwiek form bicia. Jak wynika z badań "Przemoc w wychowaniu w opinii społecznej oraz relacji rodziców", przeprowadzonych przez agencję TNS Polska w 2015 r. na zlecenie Rzecznika Praw Dziecka, 58 proc. Polaków wyraża aprobatę klapsów, a 26 proc. uznaje bicie dzieci za skuteczną metodę wychowawczą.
W Polsce potrzebna jest dalsza szeroka edukacja społeczna o przemocy w wychowaniu i o prawach dziecka. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Rzecznika Praw Dziecka wynika, że jedynie co trzeci Polak wie o prawnym zakazie bicia dzieci, zapisanym w polskim prawie w 2010 r. – zwraca uwagę prof. Ewa Jarosz z Uniwersytetu Śląskiego.
Kampania społeczna "Bicie, czas z tym skończyć" jest kolejną przygotowaną przez RPD i odwołującą się do społecznej akceptacji przemocy w wychowaniu. W poprzedniej kampanii, zatytułowanej "Bicie uczy, ale tylko złych rzeczy", wykorzystano wizerunek Jerzego Radziwiłowicza. Nawet jeśli do tej pory myślałem lub robiłem coś niewłaściwie, mogę to zmienić, na tym właśnie polega mądrość i dojrzałość. Na takim założeniu oparliśmy strategię i kreację kampanii – dodaje Malina Wieczorek, dyrektor agencji Telescope, odpowiedzialnej za przygotowanie kampanii.
Spot wyreżyserował Jan Komasa, znany z takich filmów jak "Sala Samobójców" czy "Miasto 44". Spot wyprodukowała PapayaFilms. Będzie on emitowany na antenach stacji telewizyjnych i radiowych, a także przed seansami kinowymi. W kilku miastach zaplanowano również kampanię outdoor.
Informacje o kampanii, spot oraz pełne wyniki badań "Przemoc w wychowaniu w opinii społecznej oraz relacji rodziców" dostępne są na stronie internetowej www.niedlabicia.pl. Akcja będzie promowana również poprzez kanały społecznościowe Rzecznika Praw Dziecka.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.02.2025
1,5 tysiąca dzieci czeka na dom
-
11.02.2025
365 dni
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
09.02.2025
W pełnym wymiarze. PAH przeciw stereotypom