K**as, c*pa i kretyn – takie obelgi, dyskretnie ukryte w rebusach, to propozycje przekleństw, jakie można zastosować wobec pijanego lub szalejącego za kierownicą kolegi. Obrazkowe zagadki, których rozwiązaniem są popularne wulgaryzmy, widnieją na plakatach, billboardach i podkładkach do piwa, a ich celem jest zachęcenie młodych ludzi do zwracania uwagi rówieśnikom eksperymentującym na drodze.
Projekt zrealizowała agencja Clemenger BBDO na zlecenie Motor Accidents Commission. Jego główna rada brzmi: „Don’t drive like a cock. Country roads need safer drivers.“ („Nie prowadź jak ku**as. Państwowe drogi potrzebują dbających o bezpoieczeństwo kierowców.“) Celem kampanii jest wzbudzenie wśród młodych ludzi poczucia odpowiedzialności nie tylko za własną jazdę, ale także okoliczności i sposób, w jaki samochód prowadzą ich koledzy.
Bez wątpienia – kampania należy do mało wyrafinowanych.
K. Kondracka
——————————————————————————-
KOMENTARZ PROJEKTANTKI GRAFIKI UŻYTKOWEJ:
Projekt zrealizowany przez agencję Clemenger BBDO to nietypowe zwrócenie uwagi na problem pijanych kierowców. Plakaty stanowią połączenie ilustracji z autorskim, nieco komiksowym krojem pisma. Obraz wraz z liternictwem umieszczony jest centralnie w pionowym formacie otoczonym ramką.
Całość nie zaskakuje ani pomysłem, ani wykonaniem, a teksty opierają się na wulgaryzmach, jakich nie brak w słownictwie krytykowanych przez autorów kampanii kierowców.
Żaneta Strawiak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
06.06.2023
Przerwij przerwę
-
06.06.2023
Pogrzeb w Katarze
-
05.06.2023
Nie potrzebujemy kolejnych „bohaterów”
-
30.05.2023
Stare zwierzęta hodowlane
-
29.05.2023
Żywy font, by przeciwdziałać wymieraniu zwierząt
-
25.05.2023
Dog save the King!