Kampania #sprawdzobecnosc dotarła do blisko 100 tys. młodych osób
Wraz z zamknięciem szkół i przejściem na nauczanie zdalne, w Polsce pojawiło się nowe zjawisko – znikanie dzieci i młodzieży z systemu oświaty. Akcja #sprawdzobecnosc miała na celu zwrócenie uwagi na ten problem.
Jak podaje Związek Nauczycielstwa Polskiego problem znikających uczniów dotyczy 1% dzieci i młodzieży. W skali kraju to ok. 50 tys. osób. Właśnie do nich Fundacja EFC skierowała akcję #sprawdzobecnosc. Na Facebooku, Tik Toku i Instagramie opublikowano posty i filmiki zachęcające do interakcji z osobami, z którymi od dawna nie było kontaktu. Materiały poruszyły odbiorców do tego stopnia, że udostępniali posty na swoich profilach i aktywnie zachęcali innych do wzięcia udziału w akcji. Film opublikowany na TikToku wyświetlono blisko 100 tys. razy. Pojawiły się również komentarze młodych ludzi, wskazujące na możliwe przyczyny nieobecności, takie jak: brak dostępu do sprzętu, problemy z motywacją do nauki, czy z niezrozumieniem między uczniami i nauczycielami.
„U mnie nauczyciele wpisaliby nieobecność i jedynkę, i nie przejmowali się tym, czy jestem czy mnie nie ma” – komentowali uczniowie uczestniczący w zdalnym nauczaniu. – „Właśnie sobie uświadomiłam, jak bardzo nie mam kontaktu z ludźmi”. „To w sumie zabawne, bo ja, pomimo że nie mam kontaktu z klasą po ostatnim wyśmianiu mnie, to nikt się nie interesuje i każdy myśli, że mi się nie chce”. „Zacznijmy od kamerek… są osoby z problemami siedzące z tyłu klasy, bojące się odezwać i nagle widzi je cała klasa całe 45 minut… a strony nie chronią przed robieniem głupich zdjęć i wyśmiewaniem… sama nie uczestniczę w tych lekcjach, jednak ciągle nadsyłam prace”.
Od początku kwarantanny Fundacja EFC wspiera uczniów i nauczycieli, udzielając niezbędnej pomocy. Blisko sto laptopów trafiło do szkół w małych miejscowościach, gdzie nie wszyscy nauczyciele dysponowali sprzętem do prowadzenia lekcji on-line, a uczniowie nie byli w stanie brać udziału w nauczaniu zdalnym, właśnie ze względu na brak komputera. Akcja #sprawdzobecnosc to kolejne działanie odpowiadające na problemy zdalnego nauczania. Dotarła do ponad miliona odbiorców przez media społecznościowe, telewizję, internet i radio, zwracając uwagę na trudną sytuację uczniów i środowiska nauczycielskiego w czasie pandemii.
Na miniony rok szkolny należy spojrzeć z pewnym dystansem, tak aby od września wrócić do nauki z odpowiednią wrażliwością i wyrozumiałością – mówi Emilia Gromadowska, prezes Fundacji EFC. – Akcja #sprawdzobecnosc przyczynia się wzrostu empatii i dbania o relacje z innymi, pomimo izolacji szkolnej.
Powyżej grafika #sprawdzobecnosc autorstwa Piotra Wolskiego.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie