Ruszyła ogólnopolska kampania społeczna "Kawiarenka Przyjazna Dzieciom". Akcja jest inicjatywą Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej (NASK) realizującej wspólnie z Fundacją Dzieci Niczyje program Komisji Europejskiej "Safer Internet"w Polsce.
Kampania ma na celu zwrócenie uwagi właścicieli i pracowników kawiarenek internetowych na bezpieczeństwo korzystających z ich usług dzieci. Celem akcji jest wypromowanie idei przyjaznej kawiarenki , czyli takiej, w której dziecko jest odpowiednio chronione przed zagrożeniami internetowymi.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez partnera kampanii, agencję Gemius SA, ponad 60% klientów kawiarenek internetowych to dzieci, z czego najmłodsi, samodzielnie korzystający z usług kawiarenki, mają zaledwie 5-6 lat. Dlatego pilną potrzebą jest propagowanie idei Kawiarenki Przyjaznej Dzieciom, spełniającej trzy podstawowe kryteria:
1. Kawiarenka posiada zainstalowane programy filtrujące na komputerach udostępnianych dzieciom.
2. Znajdujące się w niej komputery przeznaczona dla dzieci są monitorowane przez pracowników kawiarenki.
3. W kawiarence znajdują się wyeksponowane materiały promujące zasady bezpiecznego korzystania z sieci, ulotki, plakaty, broszury, z którymi może zapoznać się dziecko korzystające z internetu.
Właściciel kawiarenki, która spełnia te trzy warunki, będzie mógł uzyskać dla swojej placówki Dyplom Kawiarenki Przyjaznej Dzieciom.
Biorący udział w badaniu pracownicy i właściciele kawiarenek deklarowali, że starają się dbać o bezpieczeństwo głównie poprzez obserwowanie tego, co robią w Internecie dzieci i przez egzekwowanie przestrzegania regulaminu kawiarenki. Podkreślali jednak, że często to na nich spada całkowita odpowiedzialność za bezpieczeństwo pozostawianych u nich dzieci, a wszelkie dodatkowe zabezpieczenia to dodatkowy koszt zakupu programu filtrującego i ryzyko zniechęcenia dorosłych klientów. „Jesteśmy najtańszą opiekunką do dziecka w Polsce – 3 zł za godzinę”. Z relacji właścicieli kawiarenek wynika, że rodzice często zostawiają przed komputerem dziecko na kilka godzin, a sami w tym czasie robią np. zakupy.
Kreacja kampanii obejmuje reklamę prasową oraz internetową (pop-upy, banery).
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.01.2025
Seniorzy, którzy nie istnieją
-
17.01.2025
Lisner wycofuje jaja z chowu klatkowego ze wszystkich swoich produktów
-
17.01.2025
Świat się nie zawali
-
16.01.2025
Trwa nabór zgłoszeń do raportu FOB „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2024. Dobre praktyki”
-
15.01.2025
Nie do zastąpienia
-
15.01.2025
Pustułki w zakładach Cemex Polska: udany sezon lęgowy 2024