Janusz Chabior i Jan Frycz w kolejnej kampanii OLX
W internecie nie bądź głupi – przestrzegają Janusz Chabior i Jan Frycz w nowej kampanii serwisu ogłoszeniowego OLX. Po spektakularnym sukcesie kampanii poświęconej walce z hejtem w polskim internecie, marka OLX bierze na celownik sieciowych oszustów.
Film, którego premiera zbiegła się z Dniem Bezpiecznego Internetu (11 lutego), to przestroga nie tylko dla użytkowników serwisu ogłoszeniowego. Można być – jak bohater pierwszego odcinka – kardiochirurgiem, przeprowadzać skomplikowane operacje na otwartym sercu, a mimo to dać się nabrać na „patent” z płatnością za przesyłkę. Złodzieje wykorzystują nie tylko naszą niewiedzę, ale fakt, że jesteśmy zabiegani i pochłonięci innymi, ważnymi dla nas sprawami.
Nawet najmądrzejsza osoba może dać się oszukać internetowym naciągaczom – mówi Marcin Sienkowski, head of marketing OLX. – Ze statystyk i naszych obserwacji wynika, że kradzieży pieniędzy czy danych może doświadczyć każdy. Niezależnie od płci, wieku, wykształcenia. Ważniejsze, by się przed tym ustrzec. Wierzymy, że pokazanie takich sytuacji, z wyrazistą grą i humorem Janusza Chabiora i Jana Frycza, zadziała jak lustro. Przejrzymy się w nim, ale wyciągniemy naukę, która ustrzeże nas przed niemiłymi konsekwencjami internetowych kradzieży – podkreśla.
W kampanii zdemaskowano najczęstsze oszustwa, takie jak płatność z góry za nieistniejący przedmiot czy przesyłkę, kradzież danych, wyciąganie zaliczek przy wynajmie mieszkania. Jako jedna z niewielu marek, OLX po raz kolejny zaczyna porządki od siebie – wyjaśnia pomysł Radosław Smorga, business director 180heartbeats + Jung v Matt. – Pierwsza kampania A co gdyby? odbiła się pozytywnym echem nie tylko w serwisie, ale w całym polskim internecie. W naturalny sposób pojawił się więc pomysł, by edukować użytkowników sieci w nowym obszarze. Seria spotów, które będą pojawiać się w internecie, to historie „ofiar”, które odgrywa Jan Frycz. Istotę problemu uświadamia im narrator – Janusz Chabior. Zależało nam, by w tych historiach wybrzmiało, że na błędach swoich i innych można się uczyć. Ważne, by nie dać się nabrać „złodziejskim szelmom” kolejny raz – dodaje.
Kampanię przygotowała agencja 180heartbeats + Jung v Matt. Spoty wyprodukował dom produkcyjny F25.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie