logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Jak torba na parasol zmienia Chiny
06.11.2009
Tematy: Kampanie, Chiny, Hongkong, Pomoc społeczna

Jak torba na parasol zmienia Chiny



Jak etui na parasol może zmienić północno-zachodnie Chiny? – pytano intrygująco w kampanii przeprowadzonej w Hongkongu jesienią 2009 r. Ten region Chin to jedno z najbardziej wysuszonych miejsc na świecie. Picie wody jest tam możliwe głównie dzięki niewielkim ilościom wody deszczowej gromadzonym w specjalnych piwnicach wodnych.

Na problem braku wody w zwracały uwagę klientom centrów handlowych i pracownikom biur foliowe torebki na parasole, umieszczane przy wejściach do pomieszczeń. Woda spływająca z pozostawionych w nich mokrych parasoli "wpływała" do narysowanych na dole etui pojemników, pokazując, że nawet tak mała ilość wody – w dodatku deszczówki – może ugasić czyjeś pragnienie.

Zaprojektowano trzy rodzaje torebek:
– z ilustracją wiaderka i hasłem "It takes half a day for people living in China’s arid regions to get this amount of clear water" (Potrzeba pół dnia aby ludzie żyjący w wysuszonych regionach Chin dostali taką ilość czystej wody);
– z filiżanką i hasłem "People living in China’s arid regions call this pure water" (Ludzie żyjący w wysuszonych regionach Chin nazywają to czystą wodą);
– z miseczką i hasłem "In China’s arid regions, a child gets less water than this in a day" (W wysuszonych regionach Chin, dziecko dostaje mniejszą ilość wody na dzień niż ta).

Celem kampanii "Umbrella Bag" było podniesienie świadomości mieszkańców Hong Kongu na temat suszy i braku czystej wody w Chinach oraz zebranie darowizn na budowę piwnic wodnych.

The Lotus Light Charity Society (LLCS) – inicjator kampanii – to międzynarodowe stowarzyszenie założone w 1993 roku przez buddyjskiego mnicha Grand master Lu, posiadające ponad 90 oddziałów na całym świecie. LLCS podejmuje działania w czterech dziedzinach: rozwoju edukacji, pomocy społecznej, wsparciu medycznym oraz budowaniu świadomości kulturowej.
M.Radziejowska



Nazwa kampanii:
Umbrella Bag
Czas:
2009.11.1 - 2009.11.30
Nadawca:
The Lotus Light Charity Society
Media:
Ambient
Wykonawca:
Grey (Hong Kong)
Adresaci:
Klienci centrów handlowych, pracownicy biur
Hasło kampani:
How an umbrella bag can make a difference to Northwest China? (Jak etui na parasol może zmienić życie Północno-Zachodnich Chin?)





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek