Jak etui na parasol może zmienić północno-zachodnie Chiny? – pytano intrygująco w kampanii przeprowadzonej w Hongkongu jesienią 2009 r. Ten region Chin to jedno z najbardziej wysuszonych miejsc na świecie. Picie wody jest tam możliwe głównie dzięki niewielkim ilościom wody deszczowej gromadzonym w specjalnych piwnicach wodnych.
Na problem braku wody w zwracały uwagę klientom centrów handlowych i pracownikom biur foliowe torebki na parasole, umieszczane przy wejściach do pomieszczeń. Woda spływająca z pozostawionych w nich mokrych parasoli "wpływała" do narysowanych na dole etui pojemników, pokazując, że nawet tak mała ilość wody – w dodatku deszczówki – może ugasić czyjeś pragnienie.
Zaprojektowano trzy rodzaje torebek:
– z ilustracją wiaderka i hasłem "It takes half a day for people living in China’s arid regions to get this amount of clear water" (Potrzeba pół dnia aby ludzie żyjący w wysuszonych regionach Chin dostali taką ilość czystej wody);
– z filiżanką i hasłem "People living in China’s arid regions call this pure water" (Ludzie żyjący w wysuszonych regionach Chin nazywają to czystą wodą);
– z miseczką i hasłem "In China’s arid regions, a child gets less water than this in a day" (W wysuszonych regionach Chin, dziecko dostaje mniejszą ilość wody na dzień niż ta).
Celem kampanii "Umbrella Bag" było podniesienie świadomości mieszkańców Hong Kongu na temat suszy i braku czystej wody w Chinach oraz zebranie darowizn na budowę piwnic wodnych.
The Lotus Light Charity Society (LLCS) – inicjator kampanii – to międzynarodowe stowarzyszenie założone w 1993 roku przez buddyjskiego mnicha Grand master Lu, posiadające ponad 90 oddziałów na całym świecie. LLCS podejmuje działania w czterech dziedzinach: rozwoju edukacji, pomocy społecznej, wsparciu medycznym oraz budowaniu świadomości kulturowej.
M.Radziejowska
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.11.2025Akcje
Kampanie kinowe dla instytucji publicznych
-
23.10.2025Kreacje / printy
Tiszert. T-Search
-
23.10.2025Kreacje / printy
Ciche sygnały
-
22.10.2025Kampanie
ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie
-
22.10.2025Kreacje / printy
Holokaust, powtórz



