logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Jak nie marnować jedzenia dzięki mobilnej aplikacji?
12.06.2018
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Jak nie marnować jedzenia dzięki mobilnej aplikacji?



Twórca aplikacji mobilnej Taste&Share – marka Electrolux – przedstawiła problem marnowania żywności w bardzo przystępny i klarowny sposób. Premiera animacji o racjonalnym robieniu zakupów rozpoczyna cykl video-porad, mówiących, jak ograniczyć marnowanie żywności. Celem edukacyjno-informacyjnego programu jest zwrócenie uwagi na skalę marnowania żywności. W Polsce jest ona niepokojąco duża – to 52 kg żywności na osobę rocznie (Banki żywności, 2016).

 

O tym, że żyjemy w czasach, w których wszystko odbywa się w ekspresowym tempie, a konsumpcjonizm zdominował rynek – wiemy wszyscy. Warto jednak skupić się na odwrotnych trendach, związanych z minimalizmem, oszczędzaniem i niemarnowaniem. Przejście z jednego trybu życia w drugi nie musi być ekstremalne, można go zacząć od codziennych zakupów.

Sezon letni zachęca do korzystania ze świeżych owoców i warzyw, a inspiracji do przygotowywania z nich smacznych potraw nie brakuje. Niestety, produkty te szybko tracą swoje właściwości i zaczynają się psuć – według badań, Polacy najczęściej wyrzucają pieczywo i wędliny, a tuż po nich owoce i warzywa.* Żeby temu zapobiec wystarczy przed zakupami zastanowić się czego i w jakich ilościach potrzebujemy. Dzięki odpowiedniemu planowaniu i przechowywaniu, możemy przeciwdziałać sytuacjom, w których po zajrzeniu do lodówki lub koszyka z owocami uświadomimy sobie, że część produktów się zmarnowała.

W odpowiedzi na narastający problem marnowania żywności, marka Electrolux dąży do zwiększania społecznej świadomości, edukuje jak dokonywać racjonalnych zakupów, naucza oszczędzenia oraz minimalizmu – wprowadzając program edukacyjno-informacyjny Taste&Share.

Realizując strategię CSR, marka proponuje cykl edukacyjnych video-porad, animację dotyczącą racjonalnych zakupów oraz zachęca do korzystania z aplikacji mobilnej Taste&Share.  Aplikacja, mająca na celu ograniczenie marnowania żywności, służy do przekazywania nadmiaru zakupionych produktów spożywczych.  To inspiracja i motywacja do wprowadzania zmian w swoje codzienne czynności, w myśl zasady, że małymi krokami można dość do wielkich zmian. Taste &Share daje możliwość przekazywania produktów spożywczych, które nadal są zdatne do spożycia.

 

   

Twórca aplikacji, marka Electrolux zachęca do zapoznania się z praktycznymi zasadami dokonywania racjonalnych zakupów, które dostępne są również na oficjalnej stronie programu http://tasteandshare.pl/#idea

 

  1. Zjedz posiłek przed wybraniem się do sklepu

Zanim udamy się do sklepu powinniśmy spożyć jakiś posiłek – zakupy z pustym żołądkiem sprawiają, że wkładamy do koszyka więcej produktów niż potrzebujemy i będziemy w stanie wykorzystać.

  1. Planuj tygodniowe menu

Najlepiej jest zaplanować wcześniej menu na nadchodzący tydzień. Warto wyznaczyć sobie czas na przejrzenie aktualnych trendów kulinarnych i pamiętać o różnorodności posiłków.

  1. Rób listę zakupów

Jeśli zaplanujesz sobie jadłospis, będziesz w stanie stworzyć dokładną listę zakupów, która pomoże Ci oprzeć się sklepowym pokusom. Przed wyjściem na zakupy, dobrze jest porównać listę z tym, co już mamy z domu.

  1. Dokładnie czytaj etykiety

Etykiety stanowią swego rodzaju instrukcję obsługi – to one informują nas w jaki sposób należy przechowywać produkt, żeby jak najdłużej zachował swoje wartości. Pamiętajmy, że nie wszystko można przechowywać w lodówce, o czym też można dowiedzieć się z informacji na opakowaniu.

  1. Sprawdzaj datę ważności

Chcąc zaoszczędzić, często korzystamy z różnego rodzaju promocji, warto jednak pamiętać, że mogą one wynikać z krótszego terminu przydatności do spożycia. Przed zakupem zastanówmy się więc, czy na pewno zdążymy przyrządzić danie z przecenionego produktu – jeśli tak, śmiało możemy sięgnąć po tańszą rzecz w przeświadczeniu, że podążamy za trendami oszczędzania i niemarnowania.

 

 

CSR edukacja Banki Żywności żywność konsumpcjonizm Taste&Share







17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek