Jak można zrobić coś takiego?
W ostatni czwartek (28 lutego) jeden z najbardziej lubianych polskich aktorów, Marcin Dorociński, udostępnił na swoich profilach na Instagramie i Facebooku szokujące nagranie. – Nie mogę w to uwierzyć… Jak można zrobić coś takiego?… – pytał ze łzami w oczach, pokazując zdewastowane mieszkanie, połamane meble i pomazane ściany. Zobaczcie ile zniszczeń, jestem zdruzgotany… – dodał w komentarzu.
Na reakcję nie trzeba było długo czekać: – Rozumiem, co Pan czuje… Nam skradziono dokładnie wszystko co wartościowe a świadomość, że ktoś obcy był w domu, jest wręcz traumatycznym doświadczeniem. – pisali fani aktora. Równie szybko pojawiły się także konkretne propozycje: – Panie Marcinie, biorę sprzęt i przyjeżdżam, nie będziesz sam! albo – Panie Marcinie jeśli potrzebuje Pan ludzi do pomocy zorganizuję ekipę i przyjedziemy to ogarnąć. Popularność filmu przerosła najśmielsze oczekiwania: na Facebooku obejrzało go ponad 160 tysięcy osób, na Instagramie niemal 40 tysięcy (stan na 3 marca, wieczorem). Najwyraźniej też przytłoczyła samego aktora, bo zaledwie kilka godzin po publikacji pierwszego nagrania, w sieci pojawiło się kolejne:
Dzień później (1 marca) zagadka się wyjaśniła. Okazało się, że pierwszy film stanowił zapowiedź tegorocznej kampanii Godzina dla Ziemi WWF Polska pod hasłem Ty też niszczysz swój dom. Kiedy w zeszłym roku został opublikowany raport klimatyczny mówiący w czarnych barwach o najbliższej przyszłości Ziemi, postanowiłem zaangażować się również w działania dotyczące edukacji związanej z globalnym ociepleniem, zanieczyszczeniem powietrza oraz segregacją śmieci. – napisał Marcin Dorociński. Cel tej kampanii jest szczytny, zamysłem miało być zainteresowanie mediów i opinii publicznej, ale rozmiar szumu dookoła tego filmu przerósł moje oczekiwania i mnie samego również. – dodał.
Godzina dla Ziemi WWF to największa akcja ekologiczna, łącząca ludzi niezależnie od narodowości, religii czy poglądów politycznych. Co roku bierze w niej udział ok. 180 państw na siedmiu kontynentach. W tym roku odbędzie się 30 marca. Fundacja WWF Polska zachęca do dołączenia do akcji poprzez podjęcie osobistych zobowiązań i zmianę nawyków na ekologiczne.
Autorem kampanii Ty też niszczysz swój dom jest agencji reklamowej Walk Digital, a za działania komunikacyjne odpowiada agencja First Aid Communication. Klip wyreżyserował Paweł Maślona („Atak paniki”), autorem zdjęć był Michał Sobociński („Sztuka kochania”). Jak zapewniła fundacja WWF Polska, w spocie wykorzystano wyłącznie przedmioty (w tym meble, sprzęt AGD itd.), nie nadające się do użytku, zaś w czasie kręcenia spotu nie ucierpiała ani jedna roślina. Po zakończeniu zdjęć wszystkie elementy scenografii przekazane zostały do punktu selektywnej zbiórki odpadów.
Więcej informacji na: http://www.wwf.pl i http://www.godzinadlaziemi.pl
Warto dodać, że bazujący na zbliżonym pomyśle klip, promujący akcję Sprzątanie Świata pod hasłem Lasy to życie – chrońmy je, powstał we wrześniu 2011 roku. Producentem spotu była Fabryka Komunikacji Społecznej, autorką scenariusza – Agata Grosicka, senior copywriter Fabryki, natomiast autorką animacji – Anna Błaszczyk. Więcej o kampanii można przeczytać TUTAJ.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.03.2025
Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!
-
17.03.2025
Urodziny
-
17.03.2025
I była też broń…
-
17.03.2025
Dokument „Przechwycone” na ekranach polskich kin
-
16.03.2025
Czy spłacamy swoje długi?
-
14.03.2025
Jak śpią Polacy?