Samotność to cicha epidemia wśród dzieci i nastolatków w Wielkiej Brytanii (zresztą nie tylko tam). Tym trudniejsza do namierzenia i zdiagnozowania, że młodzi ludzie potrafią być mistrzami w ukrywaniu swoich emocji i stanów psychicznych.
Kampania społeczna Different on the inside („inne w środku”), zrealizowana dla jednego z lokalnych oddziałów NHS (National Health Service – brytyjskiej publicznej służby zdrowia), ukazuje ten paradoks za pomocą matrioszki, wywodzącej się z Rosji zabawki złożonej z drewnianych, wydrążonych w środku figurek, wkładanych jedna w drugą. Matrioszka z brytyjskiej kampanii symbolizuje młodą osobę – na zewnątrz wesołą i radosną, w środku samotną i smutną. Zadaniem dorosłych, zwłaszcza bliskich i rodzin, jest zauważenie prawdziwej twarzy dziecka bądź nastolatka i sprawienie, by te drastyczne różnice zniknęły a młody człowiek uśmiechnął się całym sobą:
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.03.2025
Urodziny
-
17.03.2025
I była też broń…
-
17.03.2025
Dokument „Przechwycone” na ekranach polskich kin
-
16.03.2025
Czy spłacamy swoje długi?
-
14.03.2025
Jak śpią Polacy?
-
17.02.2025
1,5 tysiąca dzieci czeka na dom