Samotność to cicha epidemia wśród dzieci i nastolatków w Wielkiej Brytanii (zresztą nie tylko tam). Tym trudniejsza do namierzenia i zdiagnozowania, że młodzi ludzie potrafią być mistrzami w ukrywaniu swoich emocji i stanów psychicznych.
Kampania społeczna Different on the inside („inne w środku”), zrealizowana dla jednego z lokalnych oddziałów NHS (National Health Service – brytyjskiej publicznej służby zdrowia), ukazuje ten paradoks za pomocą matrioszki, wywodzącej się z Rosji zabawki złożonej z drewnianych, wydrążonych w środku figurek, wkładanych jedna w drugą. Matrioszka z brytyjskiej kampanii symbolizuje młodą osobę – na zewnątrz wesołą i radosną, w środku samotną i smutną. Zadaniem dorosłych, zwłaszcza bliskich i rodzin, jest zauważenie prawdziwej twarzy dziecka bądź nastolatka i sprawienie, by te drastyczne różnice zniknęły a młody człowiek uśmiechnął się całym sobą:
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
02.12.2024
Strzel kasą na zwierzaki
-
29.11.2024
Pomagaj z Bankami Żywności — Świąteczna Zbiórka Żywności już 29-30 listopada
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Jak Polacy piją kawę?
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!