logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Imigrant chce już do domu
04.06.2012
Tematy: Kampanie, Polska, Pomoc rozwojowa, Pomoc społeczna

Imigrant chce już do domu

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


"Chcę już wrócić do domu" – mówią imigranci mieszkający w Polsce. Powody, dla których imigrant chce wrócić do swojego kraju, mogą być różne – tęsknota za bliskimi, nieprzedłużenie pozwolenia na pobyt czy poprawa sytuacji politycznej w kraju. Może jednak napotkać różne przeszkody – jak wysoki koszt biletu, skomplikowane formalności przy wyjeździe czy trudności w pierwszym okresie po powrocie. Międzynarodowa Organizacja do Spraw Migracji (IOM) zajmuje się między innymi ułatwianiem przebywającym na terenie Polski migrantom powrót do kraju pochodzenia oraz zapewnia pomoc reintegracyjną.

Na początku czerwca ruszyła ogólnopolska kampania informacyjna na temat Programu Pomocy w Dobrowolnym Powrocie i Reintegracji. Kampania obejmie swym zasięgiem całą Polskę i będzie wykorzystywała telewizję, outdoor, prasę oraz internet. Celem podjętej akcji jest poinformowanie migrantów oraz osób z ich otoczenia o możliwości skorzystania z Programu Pomocy w Dobrowolnym Powrocie i Reintegracji oraz warunkach i zakresie świadczonej pomocy. "Sąsiedzi i przyjaciele, osoby mające bezpośredni kontakt z migrantami, są znacznie lepszym źródłem informacji, bo cieszą się ich zaufaniem. Dlatego chcielibyśmy, aby do nich również trafiły informacje o naszych działaniach." – mówi Anna Rostocka, dyrektor biura IOM w Warszawie. Materiały kampanii przygotowano w kilku wersjach językowych.

Funkcjonujący od sześciu lat Program stanowi jeden z ważnych mechanizmów umożliwiających dobrowolny powrót cudzoziemcom, którzy z różnych względów nie mogą zostać w Polsce i pragną powrócić do swojego kraju. Osobom będącym beneficjentami programu zapewniana jest pomoc w zakresie organizacji podróży, dopełnieniu niezbędnych formalności związanych z wyjazdem z Polski, jak również udzielane jest wsparcie w pierwszym okresie po powrocie. Od 2006 roku z pomocy w dobrowolnym powrocie skorzystało ponad 6500 cudzoziemców, którzy powrócili do 50 krajów.

Bohaterowie kampanii informacyjnej, tak jak migranci zgłaszający się do IOM, decydują się na powrót z różnych powodów, np. w sytuacji utraty pracy, prawa pobytu czy z powodów rodzinnych.

Kampania informacyjna oraz sam Program współfinansowane są z Europejskiego Funduszu Powrotów Imigrantów. Więcej szczegółów na temat Programu można uzyskać na stronie internetowej warszawskiego biura Międzynarodowej Organizacji do Spraw Migracji (www.iom.pl) oraz pod numerem telefonu: (22) 538 91 03.



Nazwa kampanii:
Kampania informacyjna na temat Programu Pomocy w Dobrowolnym Powrocie i Reintegracji
Czas:
2012.6.1
Nadawca:
Międzynarodowa Organizacja Do Spraw Migracji (IOM)
Media:
Telewizja, billboardy, prasa, internet
Wykonawca:
Magnifico PR
Adresaci:
Migranci i osoby z ich otoczenia
Hasło kampani:
Chcesz wrócić do swojego kraju? IOM może Ci pomóc!





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 10.05.2025slider

    Trójka o kobietach w kosmosie

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek