„My stroimy nasze mieszkania – oni siedzą z tobołkami na pustyni, my mamy suplementy diet – oni głodują, mamy wanny do kąpieli – oni nie mają wody do picia, my mamy mamy – oni częściej nie mają, po 22-letniej wojnie. Nasze małe wojny, nasze duże oczekiwania… ich małe oczekiwania… Ty i ja możemy wykreować zwykły cud – podzielić się, dać nadzieję. Możemy… niezwykłe, prawda?” – tymi słowami gwiazdy zachęcają do wzięcia udziału w akcji „Pomoc dla Sudanu”, organizowanej przez Fundację im. Ojca Werenfrieda oraz Stowarzyszenie Pomoc Kościołowi w Potrzebie.
Kampania opiera się na pięciu wyprodukowanych przez TVN spotach, w których ukazane jest cierpienie ludności tego, nękanego konfliktami, afrykańskiego państwa. Ich tematyka to los dzieci i ich edukacji, uchodźcy, ofiary wojny, prześladowania chrześcijan oraz głód i trudna sytuacja humanitarna. Akcję wspierają znane osoby – Halina Frąckowiak, Natalia Kukulska, Kasia Wilk, Mieczysław Szcześniak i Adam Woronowicz.
Hasło kampanii „Ile kosztuje jedno życie? Nie bądź obojętny.” ma uświadomić odbiorcy, że nawet niewielka pomoc, może mieć ogromne znaczenie. W przypadku kampanii „Pomoc dla Sudanu” wystarczy równowartość jednego dolara – taka kwota gwarantuje dzienne wyżywienie dziecka z obozu dla uchodźców. Zebrane pieniądze są przeznaczone dla Centrum Shajara w Chartumie, prowadzonej przez Siostry Salezjanki placówki, która niesie pomoc potrzebującym. Prowadzona jest także zbiórka laptopów, dzięki którym będzie można zorganizować pracownie komputerowe w szkole dla dziewcząt i kobiet. Numer konta, na które można przekazać pieniądze znajduje się na stronie www.pomocdlasudanu.pl ; akcja ma tez swój profil na Facebooku.
Autorzy kampanii starali się również zwrócić uwagę odbiorcy na odbywające się w Sudanie Południowym referendum mające zadecydować o niepodległości tego regionu. Jest on zamieszkiwany głównie przez chrześcijan i animistów cierpiących krwawe prześladowania ze strony islamskiej Północy. Dokładne wyniki zostaną podane do wiadomości 14 lutego, jednak już teraz wiele wskazuje na sukces referendum i oddzielenie się Południa.
Kampania została przygotowana przez Fundację im. Ojca Werenfrieda oraz polską sekcję Stowarzyszenia Pomoc Kościołowi w Potrzebie. Podstawową misją tej organizacji jest wsparcie dla osób wierzących, mieszkających na terenach, gdzie chrześcijanie są prześladowani. Poprzez misje katolickie PKWP organizuje również pomoc dla najbiedniejszych. Dzięki pomocy 700.000 wolontariuszy, w ciągu każdego roku realizuje na całym świecie ponad 7.000 projektów o łącznej sumie 80 milionów euro.
P.Lenarczyk
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
29.10.2024
Co ma większą wartość?
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS
-
25.10.2024
(Złe) spojrzenia
-
24.10.2024
O rzut beretem
-
24.10.2024
Zrób TO dla JAJ!