logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Ich własny, komiksowy świat
22.09.2014
Tematy: Akcje

Ich własny, komiksowy świat



Steampunkowe uniwersum, czyli świat przepełniony złotymi elementami, mechanizmami i nawiązaniami do epoki wiktoriańskiej, to pomysł na komiks zaangażowany społecznie – „Face Value”.

Jest to jednak produkt wyjątkowy, bowiem czyni bohaterami osoby, które zdawałoby się do tej roli nie pasują. W tym wypadku są nimi dzieci z autyzmem. Twórcy komiksu pokazują, że osoby dotknięte tym zaburzeniem mają niezwykłe moce i mogą stanowić wzór do naśladowania.

Promowanie autystycznych bohaterów nie jest jedynym celem projektu. Na co dzień osoby z autyzmem mają problemy z komunikacją i nawiązywaniem kontaktu z innymi ludźmi, dlatego komiks ma za zadanie wzmacniać ich zachowania społeczne. Jest skonstruowany tak, aby jego czytelnicy mogli poznawać i odczytywać różne ekspresje twarzy i emocje, jakie się na nich rysują (także poprzez pomocnicze dymki). To może ułatwić funkcjonowanie autystów w realnym życiu.

Główni bohaterowie komiksu znajdują się w okresie dojrzewania. Młodzi ludzie w tym czasie uczą się zarządzać emocjami i zdobywać umiejętności interpersonalne, aby lepiej radzić sobie w dorosłym życiu. W przypadku dzieci z autyzmem jest to nieco trudniejsze. Takie projekty jak „Face Value” mają pomóc autystom przezwyciężać trudności i dawać szansę na lepszą przyszłość.

Joanna Suchorowiec


Nazwa projektu: Autism@Face Value

Autor: Face Value

Zasięg: Stany Zjednoczone








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

  • 11.09.2024Akcje

    #TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii

  • 23.07.2024Akcje

    Nie wszystko co „eco” jest eco

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek