Gwałtownie rozrywana damska sukienka wraz z pociągnięciem papierowego ręcznika – to pomysł na kampanię organizacji POWA (People Opposing Women Abuse) z RPA. W toaletach nocnych klubów umieszczono podajniki papierów z zadrukowanymi ręcznikami. Na każdym z 1500 takich ręczników znajduje się informacja o tym, że co 26 sekund w RPA dochodzi do gwałtu na kobiecie oraz pytanie co takiego osoba pobierająca ręcznik uczyniła by temu zapobiec. Samozadowolenie gościa nocnego klubu może w tym momencie ulec zmniejszeniu. Rozwiązaniem jest wsparcie dla organizacji, której dane kontaktowe podano na ręczniku.
POWA działa od 1979 roku w Johanesburgu, a jej celem jest zwalczanie przemocy stosowanej wobec kobiet. Prowadzi schroniska dla skrzywdzonych kobiet i ich dzieci.
zobacz także
-
17.12.2025Kampanie
Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej
-
16.12.2025Wydarzenia
Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich
-
12.12.2025Kampanie
Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego
-
11.12.2025Kampanie
Zabawki z czasem się nudzą
-
09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!
-
03.12.2025Kampanie
Edukacja Obywatelska w praktyce


