logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Gwałt na Afryce
28.08.2010
Tematy: Akcje

Gwałt na Afryce



Ekscentryczny fotograf mody i największych gwiazd show-biznesu David LaChapelle najpierw w Londynie, a obecnie w Nowym Jorku, wystawia swoje najnowsze dzieło, tym razem zaangażowane społecznie, choć bez wątpienia również autopromocyjne, pt. „The Rape of Africa” (wielkoformatowa fotografia – 32,1 x 304,8 cm) wzorowane na obrazie „Wenus i Mars” Sandra Boticellego.

Postać pozującej do roli Wenus Simonetty Vespucci z oryginału zastępuje modelka Naomi Campbell. Krajobraz Florencji z XV w. – współczesna Somalia i Sierra Leone. Małych satyrów – dobrze odżywione dzieci z bronią w dłoniach.

Tytuł pracy „Porwanie Afryki” (dosł. „Gwałt na Afryce”) jest nawiązaniem do mitu o przebiegłym porwaniu Europy przez Zeusa (przebranego za łagodnego byka) i dotyczy w tej pracy „napaści” gospodarki rynkowej na kontynent afrykański. Biali ludzie, jak argumentuje LaChapelle, ograbiają Afrykę z jej dóbr naturalnych, co jeszcze bardziej pogłębia panująca tam biedę. Kopalnie diamentu i złota, tworzone przez „najeźdźców”, to wyzysk na ludziach i na środowisku.

Nazwa projektu:
The Rape of Africa

Zasięg (kraj/kraje):
Stany Zjednoczone

Autor:
David LaChapelle

Data:
04/2010








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

  • 11.09.2024Akcje

    #TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii

  • 23.07.2024Akcje

    Nie wszystko co „eco” jest eco

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek