logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Gorzki tort
10.09.2013
Tematy: Kampanie, Tajlandia, Komunikacja w rodzinie, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia, Walka z przemocą

Gorzki tort



Dwa nadkrojone wielopoziomowe torty, czekoladowy dla chłopca i różowy, lukrowany dla dziewczynki. Zamiast szczytu mają konstrukcje przypominające domy. O ile torty nie budzą podejrzeń, o tyle w domach znajduje się coś niepokojącego. W pokojach na poddaszu lukrowe miniaturki ludzi wiszą powieszone na stryczkach, podczas gdy inna figurka przymierza się do uderzenia w nie krzesłem. W różowym torcie miniaturka dziewczynki rozbiera się przed komputerem.

Tajlandzka kampania zlecona przez Family Network Foundation [Fundacja Rodzinnych Sieci (FNF)] o nazwie "Mom, Dad" porusza problem nieodpowiedniej i niebezpiecznej aktywności dzieci w wirtualnym świecie. Akcja wzywa rodziców i opiekunów do zwiększenia zainteresowania swoimi pociechami oraz do obserwacji treści, na jakie młodzi użytkownicy natrafiają w sieci. Wszystko po to, aby uchronić nieletnich przed niewłaściwymi, przesyconymi niecenzuralną i brutalną treścią stronami WWW oraz przed cyberprzemocą.

Billboardy wykonane przez agencję  BBDO Proximity odnoszą się do dziewięcio- i dziesięciolatków, jednakże podany wiek służy jedynie jako przykład. Problem dotyczy dzieci w każdym wieku. Grafikom nietypowych tortów towarzyszą hasła "I’m fine dad. I’m just playing" ("Wszystko u mnie dobrze tato. Po prostu się bawię") oraz "Just chatting with friends, mom" ("Tylko czatuję z przyjaciółmi, mamo"). Obrazom towarzyszą suche statystyki, odpowiednio głoszące, że aż 1/4 dzieci przenosi do rzeczywistości sceny znalezione na stronach internetowych oraz że ponad 70% najmłodszych dzieli się swoją prywatnością i osobistymi sekretami z obcymi poznanymi w sieci.

Twórcy billboardów nawiązali do słów "słodki", "słodycz" i idących za nimi skojarzeń. Słodki tort oraz sweetie (cukiereczek), określenie używane niekiedy przez rodziców w stosunku do swoich pociech, tworzą sprzeczność z „niesłodkimi” statystykami oraz z obrazami ze szczytów obu tortów. FNF poprzez kampanię alarmuje o skutkach braku zainteresowania ze strony rodziców, a co za tym idzie, o braku kontroli, która uchroniłaby pociechy przed czyhającymi na nie internetowymi niebezpieczeństwami.

Za mankament kreacji może być uznany niemal niewidoczny komputer na plakacie przedstawiającym czekoladowy tort. Przy czytelnej grafice odnoszącej się do dziewczynek, tort dla chłopca bardziej kojarzy się z przemocą w rodzinie, niż z krzywdą najmłodszych, spowodowaną niewłaściwymi dla nich stronami internetowymi.

Martyna Kasprzak



Nazwa kampanii:
Mom, Dad
Czas:
2013.9.2 - 2013.10.2
Nadawca:
Family Network Foundation
Media:
Billboardy, prasa
Wykonawca:
BBDO Proximity
Adresaci:
Rodzice i opiekunowie
Hasło kampani:
I'm fine dad. I'm just playing (Wszystko u mnie dobrze tato. Po prostu się bawię); The Unsweet Truth # Did you know 25% of kids act out what they see online? Stay close to your sweetie (Niesłodka prawda # Czy wiesz, że 25% dzieci odgrywa to, co zobaczyło w sieci? Bądź blisko swojego cukiereczka) Just chatting with friends, mom (Tylko czatuję z przyjaciółmi, mamo) The Unsweet Truth # Did you know 72% kids share personal info online? Stay close to your sweetie. (Niesłodka prawda # Czy





17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 17.12.2025Kampanie

    Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej

  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 12.12.2025Kampanie

    Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego

  • 11.12.2025Kampanie

    Zabawki z czasem się nudzą

  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 03.12.2025Kampanie

    Edukacja Obywatelska w praktyce

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek