Gorzka prawda w otoczeniu słodyczy i chorób
Platforma przystrojona ogromnymi kolorowymi lizakami oraz siedzący na niej chorzy ludzie podążają przez miasto przy akompaniamencie wesołej muzyki. Obiekt szokuje przechodniów, bowiem pasażerowie wehikułu przywodzą na myśl raczej oddział intensywnej terapii niż reklamę słodyczy czy wesołego miasteczka – wszyscy w szpitalnych piżamach, jeden leżący na łóżku, inny z widocznym otworem po tracheotomii na szyi, kolejna osoba z bliznami pooperacyjnymi na twarzy.
Wszyscy uczestnicy happeningu są ofiarami chorób wywołanych nikotyną, a apetycznie wyglądające dekoracje nawiązują do ulepszaczy smakowych dodawanych do tytoniu. Jak podają organizatorzy akcji, produkcja "słodkich" papierosów jest obecnie zakazana, ale inne wyroby tytoniowe o tym smaku pozostają w sprzedaży.
Kampanijna piosenka kończy się słowami "Why do they make tobacco taste sweet?" ("Dlaczego produkowany jest słodki tytoń?"). Odpowiedź jest jasna – dla zwiększenia jego konsumpcji. Konsekwencje widać na przykładzie bohaterów spotu. Inicjatorzy akcji podkreślają jednak, że ich działania nie mają na celu zniechęcania do palenia, lecz szerzenie wiedzy o działalności koncernów tytoniowych (stąd nazwa inicjatywy – Truth (Prawda)).
A. Postek
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
10.01.2023
Palisz czy nie palisz
-
10.01.2023
Dogoterapia – moc merdającego ogona pomogła prawie 13 500 osobom