logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  05.02.2011

Gorzka prawda w otoczeniu słodyczy i chorób



Platforma przystrojona ogromnymi kolorowymi lizakami oraz siedzący na niej chorzy ludzie podążają przez miasto przy akompaniamencie wesołej muzyki. Obiekt szokuje przechodniów, bowiem pasażerowie wehikułu przywodzą na myśl raczej oddział intensywnej terapii niż reklamę słodyczy czy wesołego miasteczka – wszyscy w szpitalnych piżamach, jeden leżący na łóżku, inny z widocznym otworem po tracheotomii na szyi, kolejna osoba z bliznami pooperacyjnymi na twarzy.

Wszyscy uczestnicy happeningu są ofiarami chorób wywołanych nikotyną, a apetycznie wyglądające dekoracje nawiązują do ulepszaczy smakowych dodawanych do tytoniu. Jak podają organizatorzy akcji, produkcja "słodkich" papierosów jest obecnie zakazana, ale inne wyroby tytoniowe o tym smaku pozostają w sprzedaży.

Kampanijna piosenka kończy się słowami "Why do they make tobacco taste sweet?" ("Dlaczego produkowany jest słodki tytoń?"). Odpowiedź jest jasna – dla zwiększenia jego konsumpcji. Konsekwencje widać na przykładzie bohaterów spotu. Inicjatorzy akcji podkreślają jednak, że ich działania nie mają na celu zniechęcania do palenia, lecz szerzenie wiedzy o działalności koncernów tytoniowych (stąd nazwa inicjatywy – Truth (Prawda)). 
A. Postek


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 10.01.2023

    Palisz czy nie palisz


  • 10.01.2023

    Dogoterapia – moc merdającego ogona pomogła prawie 13 500 osobom


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek