Gorzka prawda w otoczeniu słodyczy i chorób
Platforma przystrojona ogromnymi kolorowymi lizakami oraz siedzący na niej chorzy ludzie podążają przez miasto przy akompaniamencie wesołej muzyki. Obiekt szokuje przechodniów, bowiem pasażerowie wehikułu przywodzą na myśl raczej oddział intensywnej terapii niż reklamę słodyczy czy wesołego miasteczka – wszyscy w szpitalnych piżamach, jeden leżący na łóżku, inny z widocznym otworem po tracheotomii na szyi, kolejna osoba z bliznami pooperacyjnymi na twarzy.
Wszyscy uczestnicy happeningu są ofiarami chorób wywołanych nikotyną, a apetycznie wyglądające dekoracje nawiązują do ulepszaczy smakowych dodawanych do tytoniu. Jak podają organizatorzy akcji, produkcja "słodkich" papierosów jest obecnie zakazana, ale inne wyroby tytoniowe o tym smaku pozostają w sprzedaży.
Kampanijna piosenka kończy się słowami "Why do they make tobacco taste sweet?" ("Dlaczego produkowany jest słodki tytoń?"). Odpowiedź jest jasna – dla zwiększenia jego konsumpcji. Konsekwencje widać na przykładzie bohaterów spotu. Inicjatorzy akcji podkreślają jednak, że ich działania nie mają na celu zniechęcania do palenia, lecz szerzenie wiedzy o działalności koncernów tytoniowych (stąd nazwa inicjatywy – Truth (Prawda)).
A. Postek
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.03.2024
#nazdrowiepsychiczne
-
21.03.2024
Załóż, że mogę
-
29.02.2024
Cztery szkodliwe mity o otyłości
-
27.02.2024
Muzeum Ginącej Mobilności
-
26.02.2024
Linia nadziei
-
16.02.2024
Pijemy coraz mniej piwa