Gołąbek pokoju
6 grudnia 2022 roku Finlandia świętowała 105 rocznicę odzyskania niepodległości. Fińska marka czekolady Fazer postanowiła wykorzystać ten fakt, organizując kampanię wizerunkową Dove of Peace, czyli Gołąbek pokoju. Tytułowy gołąbek został złożony z niebieskiego opakowania Fazer Blue Chocolate, sztandarowego produktu firmy.
Marka Fazer ma obecnie 131 lat, więc – jak nietrudno policzyć – jest starsza od współczesnej państwowości fińskiej o ponad ćwierć wieku. Odwołania do historii kraju i apele o pokój nie brzmią w ich przypadku fałszywie, trudno również zarzucać im sięganie po doraźne odniesienia.
Fazer jest ściśle związany z historią Finlandii i wszystkimi towarzyszącymi temu zwrotami akcji – podkreśla Liisa Eerola, wiceprezes Fazer ds. komunikacji. – Ten rok był jednak wyjątkowy. Pokój, który dotąd był oczywisty dla wszystkich Finów, teraz już nie jest oczywisty. Jako jedna z najbardziej wyróżniających się marek w Finlandii, Fazer chce wykorzystać swoją platformę do zabrania głosu i staje w obronie dobra w obecnej sytuacji na świecie.
Gołąbek pokoju z opakowania po Fazer Blue Chocolate wywołał dyskusję w największych fińskich magazynach, Helsingin Sanomat i Hufvudstadsbladet, spotkał się również z żywymi reakcjami zarówno w social mediach, jak i na ulicach Helsinek, gdzie prezentowano go m.in. na citylightach wiat przystankowych.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów