logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Głodny nie jesteś sobą
18.07.2024
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie

Głodny nie jesteś sobą



Na początku lipca bieżącego roku w Wielkiej Brytanii nastąpiła radykalna zmiana władzy – do sterów doszła Partia Pracy (Labour Party). Powołanie nowego rządu labourzystów stało się znakomitym pretekstem do debaty zainicjowanej przez Women’s Equality Party (WE) na temat ubóstwa dzieci – kwestii, której podczas kampanii wyborczej nie poświęcono wystarczająco dużo uwagi. A tamtejsze statystyki są pod tym względem zaskakująco pesymistyczne. Szacuje się, że aż jedna trzecia wszystkich dzieci w Wielkiej Brytanii żyje w ubóstwie, natomiast ok. 300 tysięcy z nich pozostaje na krawędzi egzystencji.

Narzędziem, po które sięgnęły przedstawicielki WE, była kampania społeczna, zrealizowana przez londyńską agencję Quiet Storm, mająca na celu przede wszystkim przykucie uwagi odbiorców i wprowadzenie ich w temat. Twórcy kampanii postanowili nie używać haseł politycznych – zamiast tego sięgnęli po język zrozumiały dla wszystkich, czyli język reklam żywności. Kampania You’re not you when you’re hungry wprost nawiązuje do słynnego, znanego na całym świecie sloganu marki Snickers: „Głodny nie jesteś sobą”. Tym razem jednak nieco żartobliwe hasło zostało potraktowane śmiertelnie poważnie – głód to codzienne doświadczenie tysięcy brytyjskich dzieci. Jak podkreśla Adele Meer, dyrektor ds. planowania w Quiet Storm: – W przedwyborczym chaosie nie da się przebić polityki większą ilością polityki. Musieliśmy znaleźć inny sposób, by naświetlić niemal całkowity brak pomysłu na rozwiązanie kwestii ubóstwa ze strony innych partii i ugrupowań.

– Minęło 20 lat i sześciu premierów od momentu, gdy Wielka Brytania ostatni raz zanotowała trwały spadek ubóstwa – podsumowuje Sophia Moreau z Women’s Equality Party. – Najczęściej ubóstwo dotyka samotnych rodziców, a 90% z nich to kobiety. Jeśli nie uda nam się stworzyć społeczności, w której dzieci nie będą głodne, nigdy nie będziemy żyć w równym społeczeństwie.

https://video.adsoftheworld.com/fpsh8wcrnzzsiwsk83heifidfk73.mp4

txt: Dorota Chrobak

Wielka Brytania digital


Nazwa kampanii:
You’re not you when you’re hungry
Czas:
2024.7
Nadawca:
Women’s Equality Party
Media:
digital
Wykonawca:
Quiet Storm, London, UK





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 19.05.2025Kampanie

    Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 10.05.2025slider

    Trójka o kobietach w kosmosie

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek