logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Gdy chłop nie bije wątroba babie gnije
01.03.2011
Tematy: Kampanie, Polska, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Walka z przemocą

Gdy chłop nie bije wątroba babie gnije



„Boli mnie głowa cała, bo na drzwi poleciała, ale gdy chłop nie bije babie wątroba gnije” – brzmią słowa przewrotnej, ludowej przyśpiewki. Wykorzystano ją w spocie radiowym (załączony jest pod artykułem), który ma przypominać o możliwości przekazania 1 procenta podatku dla Fundacji Centrum Praw Kobiet.

Centrum Praw Kobiet pomaga ofiarom przemocy w rodzinie. Spot „Przyśpiewka” ma zwrócić uwagę na fakt, że problem przemocy społecznej jest często w Polsce trywializowany i marginalizowany.

Kampania przypomina o tym, że kobiety przyjmując na siebie rolę ofiary, próbują często usprawiedliwiać sprawcę, a bicie za społecznym przyzwoleniem wpisuje się w lokalną tradycję. Stylizacja spotu na przyśpiewkę ludową oraz lekka taneczna forma utworu brutalnie kontrastują z wagą przedstawionego problemu.

Fundacja Centrum Praw Kobiet jest organizacją, której misją jest działanie na rzecz równego statusu kobiet i mężczyzn w życiu publicznym i rodzinnnym. W swojej pracy kieruje się przekonaniem, że prawa kobiet są niezbywalną, integralną i niepodzielną częścią fundamentalnych praw człowieka, a przemoc wobec kobiet, niezależnie od tego czy sprawcą jest osoba prywatna, grupa społeczna czy państwo, stanowi ich naruszenie. Fundacja działa na terenie Warszawy, Wrocławia, Łodzi, Gdańska i Grójca. Rocznie pomaga kilku tysiącom kobiet i ich dzieciom. Świadczy pomoc prawną, psychologiczną, socjalną oraz prowadzi ośrodek wsparcia dla kobiet z dziećmi.
P. Wajszczak



Nazwa kampanii:
Przyśpiewka
Czas:
2011.3.1
Nadawca:
San Markos
Media:
Radio
Wykonawca:
Fundacja Centrum Praw Kobiet
Adresaci:
Podatnicy
Hasło kampani:
Przemoc wobec kobiet to nie jest lokalny folklor. Pomóż przerwać ten taniec. Przekaż 1% dla Centrum Praw Kobiet.





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek